bazarnews

کد خبر: ۸۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
ارزش دلار مقابل بسیاری از ارزها باز هم کاهش یافت.

با وجود اقدامات دولت ترامپ در به راه انداختن جنگ تجاری با چین، آمارهای جدید نشان می دهد که واردات آمریکا از این کشور افزایش محسوسی یافته است به گونه ای که در ۱۰ ماه نخست امسال ( بازه زمانی ژانویه تا اکتبر) واردات آمریکا از چین ۷.۸ درصد بیشتر از رقم ثبت شده برای بازه زمانی مشابه سال قبل بوده است. همچنین در ماه نوامبر میزان واردات آمریکا از چین با رشدی عجیب به ۵۱.۹۸ میلیارد دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶.۱ درصد بیشتر شده است. این مساله به معنای افزایش بیش از پیش کسری حساب تجاری آمریکا خواهد بود. 
در یک دستاورد دارویی دیگر در مقابله با کرونا، شرکت دارویی مدرنا اعلام کرده است که به زودی تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا را برای توزیع واکسن ساخت این شرکت در ایالت های مختلف به دست خواهد آورد. پیش از این نیز مراحل مقدماتی استفاه از واکسن های ساخت شرکت فایزر نهایی شده بود. معامله گران امیدوارند کابوس کرونا که از فوریه ۲۰۲۰ جهان را به طور جدی تحت تاثیر قرار داده است تا چند ماه آینده به خط پایان خود برسد و حرکت به سمت عادی شدن شرایط شتاب بیشتری بگیرد.
در طرف سیاست گذاری پولی انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا به رویه کنونی خود در حفظ نرخ بهره در یکی از پایین ترین سطوح یک دهه اخیر ادامه دهد. به عقیده برخی از کارشناسان مالی، در سال آینده میلادی نیز احتمالا شاهد تغییر محسوسی در اجرای سیاست انبساطی فدرال رزرو نخواهیم بود.

برچسب ها: دلار ، ارز ، اقتصاد جهان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: