bazarnews

کد خبر: ۸۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمى، در گفت وگو با شبکه خبری «سی بی اس» اظهار کرد: به نظرم او (بایدن) تمایلاتش را مطرح کرده است اما مذاکره با ما ضروری خواهد بود، چون از زمانی که برجام امضاء و اجرا شد تغییرات زیادی رخ داده است.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمى، در گفت وگو با شبکه خبری «سی بی اس» اظهار کرد: به نظرم او (بایدن) تمایلاتش را مطرح کرده است اما مذاکره با ما ضروری خواهد بود، چون از زمانی که برجام امضاء و اجرا شد تغییرات زیادی رخ داده است. بنابراین مذاکره کنندگان و سیاست گذاران در واشنگتن و سایر پایتخت های جهان از جمله تهران باید خود را مطابق با تحولات جدید منطبق سازند.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمى ادامه داد: ایران در پاسخ به خروج آمریکا از برجام تصمیم گرفت به تدریج پایبندی اش به این توافق را لغو کند. اما مساله اینجاست که آژانس هنوز ایران است تا تحولات را گزارش کند.
گروسی اظهار کرد: آینده تا حد زیادی به این بستگی دارد که کشورهای طرف این توافق در هفته ها و ماه های بعدی چه تصمیمی بگیرند. اطمینان دارم بعد از روی کار آمدن دولت جدید در واشنگتن، فعالیت های تازه ای در این حوزه اتفاق خواهد افتاد و امید دارم عوامل دیگر در کنار هم قرار گیرند تا مذاکره حاصل شود.
او افزود: ایران خواهان ثبات و امنیت در سراسر جهان و گفت وگو با کشورهایی است که مسیر مذاکره را انتخاب می کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: