bazarnews

کد خبر: ۸۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
در حال حاضر طبق آمار نزدیک به 12 میلیون مشترک خوش مصرف وجود دارد که از این تعداد حدود 4 میلیون نفر ماهانه یک سوم الگوی مصرف، آب استفاده می کنند که مشمول تخفیف هزینه های 100 درصدی مصرف آب خواهند بود به همین دلیل پیش بینی ما این است که اجرای مطرح ملی آب امید 30 درصد از مصرف آب را در حالت خوش بینانه کاهش دهد.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه کارگروه اطلاع رسانی در استان ها شکل گرفته است، گفت: در لایحه بودجه سال آینده 36 درصد افزایش بودجه در بخش آب و فاضلاب داریم که می تواند در توسعه زیرساخت های بخش آب و فاضلاب موثر باشد.
حمید رضا جانباز با اشاره به اینکه طرح تشویق اصلاح مصرف آب و حمایت از میانگین مشترکین خانگی کم مصرف در دستور کار قرار گرفته است، گفت: الگوی مصرف آب در کشور در ماه 15 مترمکعب آب ماه برای هر مشترک است و اگر یک سوم این الگو مصرف شود مشترکین مشمول 100 درصد طرح تشویقی خواهند شد که بر مبنای آن هزینه مصرف آب را پرداخت نمی کنند، اما هزینه های آبونماف فاضلاب و ... در قبض آنها لحاظ خواهد شد.
او با بیان اینکه مشترکان 6 ماه فرصت دارند الگوی مصرف آب خود را اصلاح کنند، افزود: اگر بعد از این مدت، الگوی مصرف توسط مشترکین رعایت نشود مشمول افزایش قیمت خواهند شد. البته در حال حاضر قیمت گذاری انجام نشده و در حال برررسی است اما به طور قطع تا شش ماه آینده چگونگی افزایش قیمت تعرفه برای پرمصرف ها اعلام خواهد شد.
او با تاکید بر اینکه 18 درصد آب کشور توسط 1.5 میلیون نفر مصرف می شود، اظهار کرد: این مشترکین بد مصرف دو برابر الگوی مصرف ، آب مصرف می کنند که شامل 18 درصد مصرف است.
 مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: نزدیک به 9 میلیون نفر مشترکین پرمصرف هستند که حدود 51 درصد را شامل می شوند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: