bazarnews

کد خبر: ۸۱۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
گردهمایی بزرگ مدیران و فعالان حوزه استارتاپ کشور با هدف بررسی چالش‌ها و عملکرد این حوزه در سال گذشته میلادی طی روزهای ۲۶ و ۲۷ آذر ۱۳۹۹ به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

همایش یلدا سامیت با هدف بررسی چالش‌ها و عملکرد زیست‌بوم استارتاپی کشور طی روزهای 26 و 27 آذر به صورت آنلاین برگزار می‌شود. شب گذشته و در نخستین مرحله از این رویداد شاهد برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی برخی از کارشناسان حوزه کسب و کار و همچنین میزگرد مدیران استارتاپ‌های برتر کشور بودیم. در همین رابطه، در ادامه به بیان گوشه‌ای از دیدگاه‌های مطرح در این رویداد خواهیم پرداخت.

فیلترینگ و تحریم؛ مهمترین موانع حوزه فین‌تک

از جمله برنامه‌های جذاب در نخستین شب رویداد "یلدا سامیت" می‌توان به سخنرانی مصطفی نقی‌پورفر دبیر انجمن صنفی فین‌تک ایران در مورد چالش‌های حوزه خدمات مالی دیجیتال در کشور اشاره کرد. نقی‌پور‌فر با اشاره به سال‌های 2008-2012، از این دوره به عنوان عصر شکوفایی استارتاپ‌های حوزه مالی در جهان نام برد. به گفته وی، علیرغم رقابت بانک‌ها با این استارتاپ‌ها در مراحل ابتدایی رشد آن‌ها، در حال حاضر شاهد رویکرد مثبت مراکز مالی سنتی به پدیده فین‌تک هستیم. در همین رابطه، دبیر انجمن صنفی فین‌تک کشور از بانک‌های سنتی به عنوان مهمترین سرمایه‌گذاران در حوزه خدمات مالی دیجیتال در جهان نام برد.

نقی‌پورفر در بخش دیگری از سخنان خود از فیلترینگ و تحریم به عنوان مهمترین چالش‌های پیش روی استارتاپ‌های حوزه مالی در کشور نام برد. وی همچنین با انتقاد از نبود یک استراتژی مشخص در بانک مرکزی در زمینه حمایت از نوآوری‌های مالی، برخی اقدامات این بانک را مغایر با رسالت اصلی آن یعنی تنظیم‌گری دانست. این کارشناس حوزه خدمات مالی دیجیتال با ذکر نمونه‌هایی از پولشویی با استفاده از پول دارای پشتوانه، نگرانی نهادهای امنیتی کشور در مورد استفاده افراد از ارزهای دیجیتال با هدف پولشویی را مردود دانست.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: