bazarnews

کد خبر: ۸۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
قصه دلار و سکه در روز آخر هفته هم کاهش قیمت بود؛ آنچه در طول هفته بارها تکرار شده بود. روز پنج شنبه، اسکناس آمریکایی ۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۵هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

سکه امامی هم افت قیمت دلار را جدی گرفت تا فروشندگان در این بازار بیشتر شوند. در نتیجه افزایش فروش ها، سکه ۳۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید. با این افت، میزان بازدهی فلز گرانبهای داخلی در هفته گذشته به منفی ۴/ ۴ درصد رسید.
این در حالی بود که در بازار ارز، اسکناس آمریکایی تنها ۱/ ۱ درصد افت قیمت را به ثبت رسانده بود. یکی از مهم ترین عواملی که موجب شد سکه نسبت به دلار افت بیشتری را تجربه کند، حباب بالایی بود که پیرامون این فلز گرانبها وجود داشت. پنج شنبه دو هفته پیش حباب سکه بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود و این میزان دو روز پیش تا سطح ۵۰۰ هزارتومانی پایین آمد. کاهش حباب به معنای آن است که میزان تقاضا هم در بازار سکه تخفیف پیدا کرده بود.
با وجود اینکه سکه هفته گذشته افت بیشتری را نسبت به دلار تجربه کرده بود، گروهی از معامله گران باور دارند که این فلز گرانبها در ابتدای هفته جاری به کمک اونس طلا می تواند افزایش قیمت را تجربه کند. به گفته برخی تحلیلگران در صورتی که اونس طلا بالای محدوده هزار و ۸۸۰ دلار به کار خود پایان دهد، جسارت سکه بازان در ابتدای هفته برای خرید بیشتر خواهد شد و ممکن است حتی فلز گرانبهای داخلی بار دیگر به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی بازگردد. در کنار این، عده ای از بازیگران سنتی بازار اعتقاد دارند در آستانه شب یلدا، تقاضا برای سکه های کوچک تر نیز بیشتر خواهد شد و این مساله موجب می شود که به احتمال زیاد قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی هم بیشتر شود.

برچسب ها: دلار ، سکه ، طلا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: