bazarnews

کد خبر: ۸۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی با تشریح جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ آن را مطابق با برنامه ششم توسعه دانست و گفت: لایحه بودجه به صورت پیشنهاد بوده و با محور معیشت مردم است و نمایندگان می توانند آن را اصلاح کنند.

«مهرداد بائوج لاهوتی» روز جمعه در گفت وگو با ایرنا درباره جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهارداشت: بودجه سال آینده ۲۳۴۵ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با بودجه امسال ۱۷ درصد رشد داشته است، همچنین در بخش بودجه عمومی که ۸۴۱ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده ۶۳۷ هزار میلیارد تومان هزینه جاری و مابقی عمرانی است.
وی درباره منابع بودجه سال آینده نیز گفت: بزرگ ترین منبع درآمدی دولت در لایحه بودجه سال آینده نفت است که مبلغ ۱۹۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که این میزان نسبت به مبلغ ۱۳۲ هزار میلیارد تومان تعیین شده در قانون برنامه ۶ توسعه، تنها ۶۷ هزار میلیارد تومان بیشتر است.
نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلیل افزایش درآمد ۶۷ هزار میلیارد تومانی بودجه نفت بر مبنای قانون ۶ توسعه چند مورد است، افزود: اول اینکه ما باید سهمیه خود را در اوپک حفظ کنیم و تلاش کنیم نفت بیشتری را صادر کنیم و اجازه ندهیم کشورهای دیگر سهم بیشتری از میادین مشترک استخراج کنند. همچنین باید از چاه های نفت خود صیانت کنیم و اگر از این چاه ها برداشت نکنیم هزینه ای تحمیل می شود که چندین برابر است.
وی ادامه داد: به علاوه در سال های گذشته معادلات سیاسی به عنوان بازدارنده صادرات نفت بود. دولت در تدوین بودجه سال آینده احتمال می دهد اشتباه ترامپ که با یک امضا از برجام خارج شد را رییس جمهوری منتخب بعدی انجام ندهد و به برجام بازگردد و این نشانه شکست آمریکاست. نه اینکه ما قصد داریم وارد مذاکره شویم بلکه آمریکاست که همانطور که با یک امضا خارج شد با امضای دیگر وارد برجام می شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: