bazarnews

کد خبر: ۸۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
یکی از شرکت‌های فناور سفارش 70 تن نانو رنگ‌های ترافیکی را از یکی از کشورها دریافت کرد که به دلیل شیوع جهانی کرونا ارسال آن مهیا نشده است.

حسین دیبایی اصل، مدیرعامل این شرکت گفت: چندی پیش یکی از شرکت‌های مطرح تولید کننده پمپ در خاورمیانه برای پوشش‌دهی محصولات خود با مشکلاتی مواجه شده بود که با پوشش‌های رایج در بازار این مشکل رفع نمی‌شد. مساله این شرکت در بخش تحقیق و توسعه ما مطرح شد و در نهایت محصولی متناسب با شرایط پمپ‌های این شرکت طراحی و تولید کردیم.
دیبایی با اشاره به محصولات نانویی این شرکت یادآور شد: رنگ‌های ترافیکی نانویی ما نسبت به محصولات خارجی از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند، به طوری‌که این مهم مورد توجه چندین شرکت خارجی نیز قرار گرفته است، به گونه‌ای که چندی پیش نمونه‌هایی برای یک شرکت ترکیه‌ای ارسال شد که پس از آزمایش‌های متعددی که روی آن انجام شد، رنگ ترافیکی نانویی ما مورد تایید این شرکت ترک قرار گرفت.
به گفته وی به این شرکت سفارش 70 تُن خرید رنگ داده شد، ولی به دلیل شرایط کرونایی امکان ارسال آن مهیا نشده است.
رنگ‌های ترافیکی معمولی موجود در ایران همواره با ضعف‌هایی همچون کوتاهی دوره‌ عمر و مقاومت پایین در برابر سایش و خراش مواجه بوده‌اند. بهبود این ویژگی‌ها از طرف ادارات و شهرداری‌ها نیز همواره مورد تأکید و درخواست بوده است. ارتقای این ویژگی‌ها، علاوه بر کارکرد بهتر و افزایش ایمنی، با طولانی کردن دوره‌های رسیدگی، باعث کاهش هزینه‌های مالی مربوطه می‌شود. مهم‌ترین نتیجه‌ کاربرد نانورنگ‌ترافیکی این شرکت، ارتقای ایمنی ترافیکی و حمل‌ونقل است؛ چرا که بدون خط‌کشی و علامت‌گذاری افقی بر روی جاده، رانندگی عملاً کار بسیار پرخطری خواهد بود. افزایش طول عمر رنگ باعث کاهش هزینه‌های اجرای مجدد آن می‌شود که این موضوع در امر خط‌کشی بالاترین بخش از هزینه را به خود اختصاص می‌دهد.
بر اساس اعلام ستاد نانو، این شرکت با به‌کارگیری نانوذرات در ساختار رنگ‌های ترافیکی خود، موفق به تقویت ساختار زنجیره‌ی پلیمری رنگ و بهبود خواص فیزیکی و مکانیکی در لایه‌ نهایی‌ این رنگ‌ها شده است. بدین ترتیب رنگ‌های ترافیکی با مقاومت بالا در برابر سایش و خراش و ماندگاری قابل توجه بر سطوح معابر تولید شده است.

برچسب ها: کرونا ، نانو ، رنگ
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: