bazarnews

کد خبر: ۸۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
برگزاری و عدم برگزاری جلسه شورای عالی کار موضوعی است که این روزها, اختلاف نظری بین مسئولان و کارگران ایجاد کرده است. کارگران عدم برگزاری جلسه را لجبازی می دانند و وزیر واقعی تر شدن شاخص کالا.

هر ساله در چند ماه باقی مانده به پایان سال جلسات کمیته دستمزد و شورای عالی کار برای تعیین هزینه سبد معیشت کارگران تشکیل می شود.
امسال با توجه به اینکه نمایندگان کارگران مصوبه دستمزد ۹۹ را به دلیل نارضایتی از میزان افزایش مزد امضا نکردند، چند جلسه شورای عالی کار در آغاز سال ۹۹به میزان افزایش دستمزد کارگران گذشت.
یکی از گلایه های کارگران از مسئولان بی توجهی به معیشت وعقب ماندگی مزدی کارگران است که برای این منظور چندین بار تا کنون درخواست برگزاری جلسه را از دبیرخانه شورای عالی کار داشته اند اما بی جواب مانده است.
هفته گذشته نیز جلسه ای در شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی برگزار شد. اما باز هم بی نتیجه بود. برگزاری و عدم برگزاری جلسه شورای عالی کار موضوعی است که این روزها, اختلاف نظری بین مسئولان و کارگران ایجاد کرده است. کارگران دلیل عدم برگزاری جلسه را لجبازی می دانند و وزیرکاردلیل عدم برگزاری را واقعی تر شدن شاخص کالا و خدمات در پایان سال می داند.

خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره جلسه معتقد است:اکنون هزینه سبد معیشت خانوار درحالی به ۸میلیون تومان رسیده که دریافتی کارگران دو میلیون و ۵۰۰هزار تومان است و این رقم به معنای کسری ۵میلیون و ۵۰۰هزار تومانی است. حقوقی که اکنون کارگران دریافت می کنند تنها پاسخگوی حداقلی از خوراکی ها و آشامیدنی های مورد نیازشان است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: