bazarnews

کد خبر: ۸۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
پروژه‌های رمزارزی که در حال حاضر در کشور معرفی می‌شوند همان طرح‌های هرمی و پانزی سابق هستند که صرفا از عناوین رمزارز، پول دیجیتال، سکه، توکن، قرارداد هوشمند و .. برای فریب سرمایه‌گذاران سوء استفاده می‌کنند.
گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: در سال های اخیر و با فراگیری موضوعات رمزارزها، تبلیغات گسترده ای با هدف جذب سرمایه‌گذار در رابطه با پروژه های رمزارزی و عرضه اولیه سکه یا ICO در حال انجام است. بیشتر پروژه های رمزارزی که در حال حاضر در کشور معرفی می شوند همان طرح‌های هرمی و پانزی سابق هستند که صرفا از عناوین رمزارز، پول دیجیتال، سکه، توکن، قرارداد هوشمند و .. برای فریب سرمایه‌گذار که آشنایی چندانی با این موضوعات ندارد سوء استفاده می‌کنند.

عدم بلوغ فناوری از یک سو و عدم وجود چارچوب های قانونی متناسب در کشور و سایر کشورها از سویی دیگر، موضوع رمزارزها به یک بستر مناسب جهت انجام پروژه های کلاه‌برداری تبدیل شده اطلاعات ناکافی عموم مردم از زمینه های حقوقی و قانونی مربوطه، چالش های این حوزه را دوچندان کرده‌است.

گفتی است طبق بند 24 از ماده 1 قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، اوراق بهادار قابل معامله توسط شورای عالی بورس و اوراق بهادار تعیین و اعلام می شوند. با توجه به این که تاکنون هیچ کدام از سکه‌ها یا توکن های بهادار به عنوان اوراق بهادار قابل معامله از جانب این شورا اعلام نشده اند، خرید و فروش این سکه‌ها در داخل کشور فاقد وجاهت قانونی می باشد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: