bazarnews

کد خبر: ۸۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
شریعتمداری گفت: بیش از ۳ میلیون نفر، تولید کننده محصولات مشاغل خانگی هستند که قطعاً آمار حقیقی فعالان مشاغل خانگی بسیار بیشتر از این رقم است.

«محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین رونمایی از شیوه نامه و موافقت نامه استقرار مسیر استانداردسازی مشاغل خانگی که با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و معاون توسعه اشتغال وزارت کار به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۳ میلیون نفر، تولید کننده محصولات مشاغل خانگی هستند که قطعاً آمار حقیقی فعالان مشاغل خانگی بسیار بیشتر از این رقم است و افراد بسیاری به صورت غیر رسمی در این حوزه فعالیت دارند.
وی پیرامون اثرات مثبت استاندارد سازی مشاغل خانگی گفت: اگر فعالان حوزه مشاغل خانگی اثرات مثبت استاندارد سازی مشاغل خانگی را ببینند قطعاً مشوق دیگران خواهند شد و این امر حتی می تواند اشتغالزایی بیشتری را هم به دنبال داشته باشد.
شریعتمداری افزود: استانداردسازی و ارتقای محصولات برای ورود به بازار و ایجاد اعتماد در مصرف کننده قطعاً اندازه بازار مصرف و تولید را افزایش خواهد داد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سهم مشاغل خانگی از اشتغال کل کشور هم اکنون بین ۴ تا ۶ درصد است که به راحتی می توان این رقم را افزایش داد. همین سهم در تولید ناخالص داخلی بین ۲ تا ۲.۵ درصد است که با توجه به شرایط پیش رو و وضعیت کرونا در کشور با توسعه مشاغل خانگی این سهم می تواند افزایش پیدا کند.
وی تصریح کرد: امروز دنیا از فرصت کرونا برای توسعه مشاغل خانگی استفاده کرده و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم، در همین زمینه تولید ماسک، گان و کفش های مخصوص در دوران کرونا می تواند مورد توجه قرار گیرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: