bazarnews

کد خبر: ۸۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به اینکه طی امشب و فردا منع تردد از ساعت 20 اجرا می‌شود، گفت: هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد.

بر اساس مصوبه جلسه دیروز ستاد ملی مقابله با کرونا، برای امروز و فردا (29 و 30 آذرماه) بحث منع ترددهای درون شهری از ساعت 8 شب و تعطیلی همه مشاغل به جز گروه شغلی یک از 6 بعدازظهر تصویب شد.
ادامه منع تردد شبانه
پس از شب یلدا هم مجدداً منع ترددها در شهرهای نارنجی از ساعت 21 تا 4 صبح ادامه پیدا می‌کند. همچنین منع تردد بین استانی و استانی مطابق قانون مربوط به شهرهای در وضعیت نارنجی وجود دارد و تخلف از آن مشمول جریمه خواهد شد.
بازگشایی مدارس
بسیاری از شهروندان درباره احتمال بازگشایی مدارس برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی پرسش‌هایی را مطرح کرده‌اند. با توجه به اهمیت این موضوع، ستاد ملی کرونا جلساتی را با حضور کارشناسان مختلفی برگزار کرده است. با این همه بازگشایی مدارس در شهرهای زرد و نارجی همچنان مورد بررسی است و پس از بررسی‌های کارشناسانه دقیق‌تر در این باره، ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم نهایی را تا دو هفته دیگر اعلام خواهد کرد.
آزمون استخدامی
به دلیل شرایط کرونا در کشور، آزمون استخدامی قبلاً دو بار به تعویق افتاده بود. صد هزار نفر بعد از برگزاری این آزمون جذب مراکز دولتی خواهند شد. به همین دلیل با توجه به وضعیت آرامش نسبی ایجاد شده، این آزمون در بیش از 2700 حوزه امتحانی و با رعایت پروتکل‌ها و حداقل جمعیت در موعد مقرر و در دی ماه برگزار خواهد شد.
برق و گاز رایگان
30 میلیون نفر از جمعیت کشور که مصرف‌شان پایین است، از دیماه برق‌شان مجانی خواهد بود و تقریباً همین تعداد نیز از گاز مجانی استفاده خواهند کرد، زیرا تولید گاز در کشور برای اولین بار به یک میلیارد متر مکعب رسیده است.
افزایش 20درصد یارانه معیشتی
با هماهنگی‌های به عمل آمده با مجلس شورای اسلامی و تلفیق 2 مصوبه مجلس و ستاد کرونا برای کمک به آسیب‌دیدگان از کرونا، مصوبه ستاد ملی در این زمینه اصلاح و مقرر شد به گروه‌هایی همچون افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد به جای ماهانه 100 هزار تومان به هر فرد 120 هزار تومان پرداخت شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: