bazarnews

کد خبر: ۸۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
امروزه با تمرکز بر مبحث HSE( بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست) تولیدکنندگان لنت ترمز دیسکی، موظف هستند به‌دنبال گزینه‌هایی برای جایگزین کردن مواداولیه سنتی مانند مس باشند تا بدین‌تریب ایمنی افزایش یابد.

وقتی صحبت از ترمز و محصولات اصطکاکی می‌شود، دیگر جایی برای مسامحه و چشم‌پوشی وجود ندارد. در سال‌های اخیر استانداردهای جهانی برای لنت‌های ترمز بسیار توسعه یافته است. در این زمینه، شرکت‌های بزرگ تولیدکننده لنت در دنیا معتقدند عملکرد قابل‌اعتماد، کارکرد اصلی سیستم ترمز است. انتخاب مواد مناسب برای لنت‌ترمز، روکش ترمز و کلاچ نیز اهمیت بسزایی دارد.
آینده صنعت لنت با تغییر سریع خودروسازی
لنت ترمز دیسکی؛ اصلی‌ترین قطعه سیستم ترمز خودرو محسوب می‌شود. به‌عنوان‌مثال خودرویی با وزن 1300کیلوگرم که با سرعت 100 کیلوگرم بر ساعت حرکت می‌کند، در هر 5 ثانیه؛ نیرویی بیش‌از 100کیلووات تولید می‌کند که این نیرو در لنت ترمز پخش می‌شود.
در چند ثانیه دما به 600 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و حتی ممکن است در برخی موارد نیز به بالاتر از این درجه نیز دست یابد. این دما در فضای50سانتی‌مترمربعی تولید می‌شود. به‌همین‌دلیل باید اجزای سیستم ترمز ایمن و روان باشند.
امروزه با تمرکز بر مبحث HSE( بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست) تولیدکنندگان لنت ترمز دیسکی، موظف هستند به‌دنبال گزینه‌هایی برای جایگزین کردن مواداولیه سنتی مانند مس باشند تا بدین‌تریب ایمنی افزایش یابد.
کارآیی لنت‌ترمز در هر شرایطی
لنت‌ترمز باید در استفاده‌های شهری، ترمزهای مکرر و اضطراری و همچنین در جاده‌های شیب‌دار کوهستانی، عملکرد سریع و ایمن داشته باشد. ضروری است این محصولات در موقعیت‌های گوناگون ازجمله شرایط مرطوب، خشک، گل‌آلود، یخی، اسیدی، قلیایی و حتی در دمای منفی 40 تا مثبت 50‌درجه کارایی مناسبی از خود نشان دهند. 
استانداردهای فعلی صنعت لنت و کاهش آلایندگی
تغییر در سیستم ترمز نه‌تنها تولیدکنندگان قطعه بلکه خودروسازان را هم‌تحت تاثیر قرار می‌دهد. استانداردهای فعلی این صنعت به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که اصطکاک قطعات و کاهش انتشار آلایندگی را درپی داشته باشند. انتشار ذرات آلاینده به‌طور فزاینده در شهرهای بزرگ و کوچک پدیده‌ای ناخوشایند و رایج است و مشکلات بسیاری به همراه دارد. حتی تولیدکنندگان وسایل‌نقلیه الکتریکی که از ترمز احیاکننده بهره می‌برند تا میزان انتشار و اصطکاک را کاهش دهند، به دنبال مدل‌هایی هستند کمترین میزان آلایندگی را داشته باشند.
ایمنی در اولویت
ایمنی؛ اولویت نخست در تولید ترمز است بنابراین نباید عملکرد این ترمزها با خطر مواجه شود. افزایش ایمنی این قطعات و کاهش تفاوت در نوع تقاضا با محصول نهایی، نیازمند طراحی پیشرفته، تولید سازگار و مواد پایه با کیفیت بالاست. تولیدکنندگان خودرو باید اطمینان داشته باشند لنت‌های به کاررفته در محصولاتشان، در شرایط اضطراری از بین نمی‌رود و همچنان عملکرد خود را حفظ می‌کند. بنابراین باید گفت ترمز خودرو قطعه‌ای است که هرگز نباید خراب شود.

برچسب ها: ایمنی ، لنت ترمز ، مس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: