bazarnews

کد خبر: ۸۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
نایب رئیس هیئت مدیره بانک صادرات گفت: این بانک با جایگزین کردن اعتبارات اسنادی ریالی در قالب طرح های «طراوت تولید» و «طراوت توسعه»، شرایط ویژه ای برای تسهیل مراودات بازرگانی فراهم کرده است.

 امیر یوسفیان در کنفرانس بین المللی تجارت و سرمایه گذاری و همکاری های مشترک اقتصادی ایران و چین گفت: این بانک با جایگزین کردن اعتبارات اسنادی ریالی در قالب طرح های «طراوت تولید» و «طراوت توسعه»، به جای اعتبارات ارزی که در حال حاضر امکان استفاده از آن میسر نیست، شرایط ویژه ای برای تسهیل مراودات بازرگانی و کاهش هزینه های مربوطه فراهم کرده است.
وی ظرفیت های اقتصادی ایران برای تجارت با چین را مورد اشاره قرار داد و افزود: حجم مراودات تجاری ایران با چین در ٩ ماهه ابتدای سال جاری ١١ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٤٠ درصد کاهش را نشان می دهد. این رقم در مقایسه با رقم سه هزار و ٣٠٠ میلیارد دلاری تراز تجاری چین با کشورهای جهان، رقم قابل توجهی نیست. ضمن این که نسبت به تراز تجاری چین با آن دسته از کشورهای منطقه که شرایط و ظرفیت های اقتصادی به مراتب ضعیف تری از ایران قرار دارند هم، عدد کوچکی است.
وی در این کنفرانس که با حضور مقامات دولتی، مدیران شرکت های خصوصی و فعالان حوزه صادرات، کارشناسان و صاحب نظران برگزار شد، اظهار کرد: این ارقام نشان می دهد که از ظرفیت کامل فعالیت و همکاری مشترک ایران با چین استفاده نشده، اما شرایط و قابلیت ها برای توسعه همکاری و حضور در بازارهای صادراتی همچنان وجود دارد.

برچسب ها: چین ، تولید ، سرمایه گذاری
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: