bazarnews

کد خبر: ۸۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
ساف روز شنبه اعلام کرد اگر دولت جدید آمریکا به تعهدات خود در مورد مساله فلسطین عمل کند، روابط با واشنگتن را از سرمی گیرد.

سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در صورت تحقق وعده های جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در مورد آرمان فلسطین، روابط خود را با ایالات متحده برقرار خواهد کرد.
این در بیانیه در پایان جلسه ای در رام الله به سرپرستی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان صادر شد.
در این بیانیه آمده است: "اگر دولت جدید آمریکا آنچه را که قبلا اعلام کرده بود اجرایی کند ، رهبران فلسطین روابط خود را با آمریکا برقرار خواهند کرد."
ساف در این بیانیه به اظهارات و وعده های بایدن مبنی بر بازگشایی دفتر ساف در واشنگتن (که در سال 2018 توسط وزارت خارجه آمریکا تعطیل شد)، بازگرداندن کمک های فلسطین به اشکال مختلف از جمله حمایت از آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهندگان فلسطین "آنروا" و حمایت از راه حل دو کشوری اشاره کرد.
در این بیانیه آورده شده که وعده های بایدن مغایر "معامله قرن" است؛ طرح ادعایی صلح دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا که فلسطینی ها می گویند افق ها برای ایجاد کشور فلسطین را از بین می برد.
در مه گذشته، بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی خود متعهد شد در صورت پیروزی راهی برای بازگشایی نمایندگی ساف در واشنگتن پیدا کند و حمایت اقتصادی و امنیتی خود را از فلسطینی ها از سر بگیرد.
وی همچنین بر ضرورت تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از اقدامات یک جانبه آن که ممکن است راه حل دو کشوری را نابود کند ، تأکید کرد.
بایدن در انتخاباتی که در 3 نوامبر برگزار شد پیروز شد و وی قرار است رسماً پست خود را از 20 ژانویه به عهده بگیرد.
روابط ایالات متحده آمریکا و فلسطین پس از تصمیم ترامپ در سال 2017 برای به رسمیت شناختن شهر اشغالی قدس به عنوان "پایتخت اسرائیل"، به پایین ترین سطح تنزل پیدا کرد و سال بعد واشنگتن کمک مالی به آنروا را قطع و سپس "معامله قرن" را در ابتدای سال جاری اعلام کرد و شهرک سازی های اسرائیل را غیرقانونی ندانست.
در متن بیانیه کمیته اجرایی ساف تاکید شده که رهبری فلسطین با جامعه جهانی برای احیای روند صلح در خاورمیانه بر اساس قطعنامه های مشروعیت بین المللی از طریق برگزاری یک کنفرانس بین المللی همکاری خواهد کرد.
سپتامبر گذشته ، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواست که اقدامات عملی برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح را در اوایل سال 2021 آغاز کند.

برچسب ها: فلسطین ، اسرائیل ، آمریکا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: