bazarnews

کد خبر: ۸۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
امسال تلاش شده است که در بخش بهداشت هیچ کمبود مالی احساس نشود تا کادر درمان بتوانند در طیب خاطر به خدمت رسانی ادامه دهند.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز - سیدسهند شریف زاده؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در سخنرانی زنده به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علی‌ها و روز پرستار، ضمن تبریک این روز، بر وظایف مسئولان در قبال زحمات پرستاران، اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران و استخدام نیروی انسانی تاکید کردند.

در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و به مناسبت روز پرستار در گفت و گویی با مژگان خانلو، سخنگوی سازمان برنامه و بودجه، به بررسی موضوع استخدام ۵۳ هزار نفر و ترمیم حقوق کادر درمان در لایحه بودجه پرداخته ایم که در ادامه می خوانید.

خانلو گفت: حوزه سلامت یکی از بخش‌هایی است که در بودجه سال ۹۹ و امسال مورد توجه جدی قرار گرفته، که این تداوم افزایش بودجه به پاس فشاری است که طی سال جاری به علت بیماری کرونا بر کادر درمان وارد شد، و دولت را مجاب کرد تا برای حمایت از خدمات بهداشتی و بنیه حوزه سلامت این توجه را بیشتر کند.

* اعتبارات ویژه برای بخش درمان

وی افزود: امسال در بودجه سلامت اعتبارات ویژه‌ای برای بخش دارو و درمان و تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شده تا بتوانیم تمامی بخش‌های سلامت را پوشش دهیم، زیرا هرقدر در این حوزه هزینه شود عین سرمایه گذاری است، و بعد‌ها آثارش در بهبود روند درمان در همه آحاد جامعه نمایان می‌شود، لذا به چشم هزینه نباید به آن نگاه کرد.

خانلو خاطرنشان کرد: این ملاحظات در بخش دارو، شیرخشک و واکسن با بیشترین افزایش بودجه (۶۱ درصد) همراه بوده است که اعتبارات مخصوص تامین و تولید واکسن کرونا هم در همین بخش پیش بینی شده است. همچنین بخش‌های عمرانی سلامت مربوط به ساخت بیمارستان و تخت جدید بیمارستانی نیز با افزایش رو به رو بوده است.

* استخدام ۵۳ هزار نیروی جدید

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه گفت: در کنار این اعتبارات، اعتبارات هزینه‌ای در نظر گرفته ایم که برای جبران خدمات کادر عزیز درمان شامل استخدام نیرو، افزایش حقوق و پرداخت معوقات لحاظ می‌شود.

وی تاکید کرد: این اعتبارات شامل تکمیل کادر انسانی و استخدام نیروی جدید برای ۵۳ هزار نفر در نظر گرفته شده که از این تعداد ۲۰ هزار نفر امسال و مابقی در سال ۱۴۰۰ جذب می‌شوند، که انشاله با این راه حل به تدریج فشار از روی کادر درمان برداشته شود.

خانلو گفت: بخش مهم دیگر جبران خدمات صادقانه کادر فعلی درمان است. این خدمات اولا در قالب ۵۰ درصد افزایش حقوق قانون مدیریت خدمات کشوری (که تقریبا برای مابقی کارمندان نیز در نظر گرفته شده است) اتفاق می‌افتد، ثانیا طبق بند ۱۲ ماده ۲۴ قانون استخدام نیرو‌های غیر رسمی علوم پزشکی پرداختی فوق العاده ویژه در نظر گرفته ایم که پیش بینی لازم آن انجام شده، و نهایتا افزایش سنواتی ۲۵ درصدی حقوق دریافتی برای همه کارکنان دولت از جمله کادر درمان که اعمال خواهد شد. همچنین برای اعضای هیئت علمی علوم پزشکی و جذب آن‌ها افزایش دریافتی ۲۸ درصدی لحاظ شده است.

وی در پایان اظهار داشت: در مجموع بودجه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۴۰۰ افزایش ۱۳۸ درصدی طبق قانون داشته است. البته این افزایش جدا از بودجه‌ای است که برای طرح تحول سلامت در نظر گرفته ایم و تمام تلاش مان را کرده ایم که در بخش بهداشت و درمان هیچ گاه هیچ کمبود مالی احساس نشود تا این عزیزان بتوانند در طیب خاطر به خدمت رسانی ادامه دهند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: