bazarnews

کد خبر: ۸۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان کشمش با حمایت این سازمان و عاملیت بانک کشاورزی خبر داد.

«محمدعلی طهماسبی» در نشست مشترک با مدیرعامل بانک کشاورزی، با بیان این که سازمان تعاون روستایی باید شرایط صادرات را با پرداخت تسهیلات فراهم کند، افزود: با آغاز طرح پرداخت تسهیلات صادرات، قیمت خرید کشمش از کشاورزان به بیش از قیمت های اعلامی افزایش می یابد.
وی پیش بینی کرد: امسال ۲۰۰ هزار تن صادرات کشمش داشته باشیم که با کمک بانک کشاورزی این پیش بینی محقق خواهد شد.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، قیمت خرید کشمش از باغداران را در این طرح بسته به نوع آن از ۱۱ تا ۱۸ هزار تومان عنوان کرد و گفت: در نوع کشمش هر کیلوگرم تیزآبی، کشمش درجه یک هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان و کشمش درجه ۲ هر کیلوگرم ۱۸ هزار تومان و در نوع کشمش آفتابی، هر کیلوگرم درجه یک ۱۶ هزار تومان و هر کیلوگرم درجه ۲ به ۱۱ هزار تومان از کشاورزان خریداری خواهد شد.
طهماسبی با تاکید بر این که وزارت جهاد کشاورزی مسوول تنظیم میزان تولید برای جلوگیری از زیان تولیدکننده و استمرار تولید است، تاکید کرد: از نظر وزارت جهاد کشاورزی، در زمان بیش بود یا کمبود تولید باید به کشاورز کمک شود تا تولید بدون زیان تولیدکننده ادامه داشته باشد.
وی افزود: امسال یکی از محصولاتی که با بیش بود تولید مواجه شده، کشمش تولید شده در شهرستان های ملایر، پاکستان، زنجان، خراسان و غیره است که به دستور وزیر جهاد کشاورزی برای حمایت از تولیدکننده با همکاری بانک کشاورزی ورود خواهیم کرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: