bazarnews

کد خبر: ۸۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
نقشه دولت برای بازار تولید و فروش خودرو امیدواری ها به طراحی و اجرای یک سیاست کارگشا - طرح نجات بازار خودرو - را تقویت کرد.

وزارت صمت از تدوین بسته جهش تولید خودرو خبر داده است؛ به طوری که گفته می شود «سازوکار برای تولید رقابتی» محور اصلی این بسته است. کارشناسان می گویند پیش نیاز تولید رقابتی آزادسازی قیمت است.
بسته جهش تولید خودرو یکشنبه گذشته در شرایطی از سوی وزیر صمت در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت رونمایی شد که محور اصلی این بسته افزایش تولید و رقابتی کردن صنعت خودرو عنوان شد. طبق اخبار واصله علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در این جلسه تنها به بازگویی کلیاتی از بسته جهش تولید پرداخت و دستورالعمل های اجرایی همچنان در بسته باقی مانده است.
کلیاتی که وزیر در جلسه ستاد اقتصادی دولت بازگو کرد در اصل بارها آن را از تریبون های مختلف بیان کرده بود. شکست انحصار در خودروسازی، ایجاد رقابت و کاهش دلالی و سوداگری در بازار خودرو شاه بیت بسیاری از اظهارنظرهای رزم حسینی در محافل مختلف بوده است. وی ملزومات شکست انحصار و ایجاد رقابت در صنعت خودرو را با فاکتور گرفتن از واردات خودرو تنها در گستردگی فعالیت بخش خصوصی متمرکز کرده است.
این در شرایطی است که بسیاری از شرکت های بخش خصوصی خودروسازی از دو سال و نیم گذشته همراه با اعمال تحریم ها و خروج شرکای خارجی فعالیت خود را متوقف کرده اند یا با کمترین ظرفیت تولید می کنند. به این ترتیب به نظر می رسد که به دلیل بنیه ضعیف این شرکت ها، نمی توان برای ایجاد رقابت در خودروسازی از وجود آنها بهره برد. 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: