bazarnews

کد خبر: ۸۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که سهم تحریم در تورم و مشکلات اقتصادی به اندازه خودش است گفت: عوامل داخلی مؤثرترین عامل در گرانی و گرانفروشی هستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان این که سهم تحریم در تورم و مشکلات اقتصادی به اندازه خودش است و عوامل داخلی مؤثرترین عامل در گرانی و گرانفروشی هستند گفت: در مجموع دو عامل کلان بر مشکلات اقتصادی کشور، مثل تورم و گرانی یا گرانفروشی اثر گذار است، یکی تصمیمات ساختاری در اقتصاد کشور و دیگری بحث نظارت و قیمت گذاری ها و تنظیم بازار.
پورابراهیمی تاکید کرد: در مورد گرانی یا گرانفروشی کالا های اساسی و سبد مصرفی خانوار، نبود نظارت دقیق و کافی یا مستمر، نقش عمده دارد، در سایر کالا ها عامل ساختاری مؤثرتر است.
این نماینده مجلس با بیان این که عامل ارز از متغیر هایی است که نمی توان آن را در اقتصاد نادیده گرفت افزود: اصلاح علمی و تخصصی فرایند عرضه و توزیع کالا مانع به وجود آمدن دلال یا واسطه گری مخرب و مشکلات دیگر می شود والا روش دستوری برای کنترل قیمت ها هیچ وقت جواب نمی دهد.
پورابراهیمی تاکید کرد: باید در کنار اصلاح فرایند عرضه و توزیع کالا، جنس نظارت هم از سنتی به الکترونیکی تغییر کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین در خصوص اصلاح نظام صنفی گفت: پیشنهادی یا لایحه ای در این مورد ما دریافت نکرده ایم به رغم جلساتی که مستمرا برگزار می شود، اما به هر حال اصلاح نظام قانون صنفی را متناسب با شرایط امروز کشور در دستور کار قرار داده ایم و هر پیشنهادی را در این مورد بررسی خواهیم کرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: