bazarnews

کد خبر: ۸۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
یک مقام مسئول در بانک مرکزی با بیان اینکه تمام تمهیدات برای صیانت ازحقوق سپرده گذاران بانکهای ادغامی اندیشیده شده، گفت: تسهیلات گیرندگان وسپرده گذاران همچون سابق همه خدمات را دریافت می کنند.

سید علی اکبر میرعمادی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص پایان مرحله اول فرآیند عملیاتی ادغام بانک ها و مؤسسه اعتباری وابسته به نیروهای مسلح گفت: بحث ادغام بانک های وابسته به نیروهای مسلح از چندین سال قبل مطرح شد. این موضوع یکی از گام های مهم اصلاح نظام بانکی و در حقیقت حرکتی در راستای ارتقای ثبات و سلامت نظام بانکی کشور به شمار می رود. بر این اساس، پس از برگزاری جلسات متعدد، در نهایت در اوایل سال ۹۷ دو گردش کار مجزا از سوی فرمانده محترم ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس محترم جمهور تعریف و خدمت مقام معظم رهبری (مدظله) تقدیم گردید. معظم له نیز با موضوعات مورد درخواست در گردش کارهای اشاره شده مبنی بر ادغام بانک های انصار، مهر اقتصاد، قوامین و حکمت ایرانیان و موسسه اعتباری کوثر در بانک سپه موافقت فرمودند.
پروژه ادغام بانکهای نظامی از کجا کلید خورد؟
مدیر اداره ارزیابی سلامت نظام بانکی بانک مرکزی و دبیر ادغام بانک ها افزود: پس از اخذ موافقت مقام معظم رهبری (مدظله) ، مقرر گردید در راستای انجام مطلوب فرآیند ادغام، هیاتی تحت عنوان هیات عالی راهبری ادغام در سطح ریاست جمهوری و ذیل آن کمیته ای به نام «کمیته ۴ نفره ادغام» در سطح بانک مرکزی تشکیل شود. همچنین کمیته های عملیاتی مختلف در بانک مرکزی و سایر ارکان ادغام تشکیل و کار خود را آغاز نمودند. در گام نخست، با توجه به فقدان ظرفیت های قانونی لازم برای ادغام چند بنگاه اقتصادی غیردولتی در یک بنگاه اقتصادی دولتی و نیز ابعاد گسترده موضوع، مطالعات و بررسی های جامع و عمیقی در ارتباط با نحوه انجام کار صورت پذیرفت که منتج به تدوین چارچوب کلی طرح ادغام موسوم به ۳۱ بندی گردید.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: