bazarnews

کد خبر: ۸۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
براساس طرح پیشنهادی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به شورای رقابت و برمبنای بسته پیشنهادی جهش تولید خودروسازان به شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، قیمت دست کم 10مدل خودرو تولید داخل کم تیراژ و گرانقیمت آزاد شد.

سرانجام با گذشت چند هفته تلاش مشترک وزارت صنعت و خودروسازان برنامه آزادسازی قیمت 45درصد خودروهای تولید داخل در حال به ثمر نشستن است. موضوعی که در چارچوب ارائه بسته جهش تولید خودروسازان توسط وزیر صنعت به شورای عالی هماهنگی اقتصادی و پیشنهاد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به شورای رقابت دنبال شد، با این مصوبات از این پس قیمت دست کم 10خودرو کم تیراژ مونتاژی و تولید داخل که بیشتر شامل خودروهای چینی و برخی محصولات جدید خودروسازان، در شرکت های خودروسازی تعیین و وظیفه شورای رقابت در تعیین ضوابط قیمت گذاری به خودروهای قدیمی پرتیراژ و انحصاری ایران خودرو و سایپا محدود خواهد شد.
آزادسازی قیمت خودرو در شورای هماهنگی اقتصادی
گزارش های دریافتی حاکی است موضوع آزادسازی 45درصد بازار خودرو در 2نهاد حاکمیتی به طور همزمان در حال پیگیری است. چنانکه علاوه بر بررسی پیشنهاد آزادسازی قیمت خودروهای کم تیراژ در نشست دیروز بعدازظهر شورای رقابت، اصلاح شیوه قیمت گذاری خودرو نیز در دستور کار جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه قرار داشت. در این بسته 4محور کلی شامل: رشد ۵۰درصدی تیراژ، اصلاح شیوه قیمت گذاری، پرداخت تسهیلات به خودروسازان و تامین ارز موردنیاز صنعت خودرو پیشنهاد شده؛ با تصویب و ابلاغ نهایی این طرح قیمت برخی محصولات کم تیراژ تولید داخل و مونتاژی نیز آزاد خواهد شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: