bazarnews

کد خبر: ۸۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
یکی از بند‌های بودجه که مورد انتقاد برخی از نمایندگان مجلس، به ویژه کمیسیون اجتماعی قرار گرفته است، مربوط به وام ازدواج است. در لایحه بودجه سال آینده، وام ازدواج تغییر نداشته و برای هر یک از زوجین، ۵۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.
دیدگاه توئیتری‌ها پیرامون وام ۱۰۰ میلیون ازدواج چیست؟
گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز-علیرضا کریمی؛ ماده ۱۸۶ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره تصویب بودجه سالانه کل کشور توسط نمایندگان تصریح می‌کند: دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را حداکثر تا ۱۵ آذر ماه هر سال به مجلس تسلیم کند.

به همین منظور حسینعلی امیری چهارشنبه ۱۲ آذر ماه با حضور در جلسه علنی مجلس، لایحه بودجه را تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی کرد.

بر این اساس، بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر بیست و چهار میلیون و سیصد و پنجاه و هفت هزار و هفتاد و هشت میلیارد و نهصد و هشتاد و شش میلیون (۲۴.۲۵۷.۰۷۸.۹۸۶.۰۰۰.۰۰۰) ریال پیشنهاد شده است.
 
یکی از بندهایی که مورد انتقاد برخی از نمایندگان مجلس، به ویژه کمیسیون اجتماعی قرار گرفته است، مربوط به وام ازدواج است. در لایحه بودجه سال آینده، وام ازدواج تغییر نداشته و برای هر یک از زوجین، 50 میلیون تومان پیش بینی شده است.
 
در همین رابطه، ولی اسماعیلی نایب‌ رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از ارائه پیشنهاد ۱۰۰ میلیونی شدن وام ازدواج در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تورم در حوزه‌های مختلف به ویژه لوازم خانگی، پیشنهاد دادم وام ازدواج جوانان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد، زیرا ۵۰ میلیون تومان وام پیشین، کفاف تشکیل زندگی مشترک جوانان را نمی‌دهد.
 
دیدگاه توئیتری ها چیست؟
 
این موضوع واکنش بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی، به ویژه توئیتر را برانگیخت. 
علی بابائی کارنامی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با اعلام حمایت خود از موضع نائب رئیس این کمیسیون، نوشت: پیگیر تصویب نهایی طرح در کمیسیون تلفیق و قرار گرفتن در بودجه سال  1400 هستیم.
دیدگاه توئیتری‌ها پیرامون وام ۱۰۰ میلیون ازدواج چیست؟ (تنظیم نشده)
 
همچنین کاربری با شناسه زینب در صفحه توئیتر خود به بازپرداخت 10 ساله اقساط این تسهیلات پرداخت و نوشت: زوجی که 10 سال اجاره خانه و اقساط وام ازدواج بدهد ، پس چه زمانی برای فرزندآوری وتربیت آن دارد؟
دیدگاه توئیتری‌ها پیرامون وام ۱۰۰ میلیون ازدواج چیست؟ (تنظیم نشده)

برخی کاربران افزایش مقدار وام ازدواج را دلیل عمده فراگیر شدن ازدواج در سن پایین میدانند و به آن اعتراض میکنند. کاربری با نام امیرحسین با انتشار توئیت زیر، به این موضوع پرداخت.

دیدگاه توئیتری‌ها پیرامون وام ۱۰۰ میلیون ازدواج چیست؟ (تنظیم نشده)

میرهادی رهگشای، پژوهشگر حوزه اقتصاد نیز در توئیت خود با اشاره به قرض الحسنه بودن وام ازدواج و خوش بینی دولت از رفع تحریم ها و فروش نفت در سال 1400 نوشت: در حالی که وام ازدواج بدلیل قرض الحسنه بودن هزینه ای برای دولت ندارد، اما بازهم دولت آن را زیاد نمیکند.

دیدگاه توئیتری‌ها پیرامون وام ۱۰۰ میلیون ازدواج چیست؟ (تنظیم نشده)

کاربری هم در جواب اعتراضات دیگر کاربران در خصوص ناچیز بودن وام 100 میلیون تومانی نوشت: دیروز با 37 میلیون تومان بهترین یخچال، ماشین لباسشویی و تلویزیون ایرانی رو خریدم.

 

دیدگاه توئیتری‌ها پیرامون وام ۱۰۰ میلیون ازدواج چیست؟ (تنظیم نشده)

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: