bazarnews

کد خبر: ۸۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
این روزها عرضه یا عدم عرضه خودرو در بورس به چالشی بین دولتی ها و نمایندگان مجلس تبدیل شده است به طوری که وزیر صنعت این اقدام را منتفی می داند اما سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس، عرضه نشدن خودرو در بورس را در صورت تصویب طرح مجلس جرم می داند.

رزم حسینی وزیر صنعت اخیراً در حالی از منتفی شدن عرضه خودرو در بورس خبر داده که به گفته حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس، در صورت تصویب طرح مجلس درباره ساماندهی بازار خودرو اگر خودرو در بورس عرضه نشود، جرم تلقی شده و مجازات آن نیز بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین می شود.
به گفته وی، محور اصلی طرح «تحول در صنعت و بازار خودرو» عرضه خودرو در بورس است و اگر خودرو در بورس عرضه نشود، جرم تلقی شده و مجازات آن نیز بر اساس تبصره (1) ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین می شود.
وی همچنین از نهایی شدن طرح «تحول در صنعت و بازار خودرو» در کمیته صنعت این کمیسیون خبر داد و گفت: بررسی جزئیات این طرح هفته آینده در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار خواهد گرفت.
فیروزی کیفی سازی، متعادل کردن قیمت و داخلی سازی خودرو را از محورهای این طرح برشمرد و اضافه کرد: یکی از بندهای طرح مذکور درباره واردات خودرو و شرایط آن است که با تحقق این مهم بازار از انحصار شرکت های خودروسازی خارج شده و وارد فضای رقابتی می شود.
واردات خودرو به انحصار خودروسازان در می آید؟
این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین برخی خبرها مبنی بر اینکه کمیسیون صنایع و معادن در طرح «تحول در صنعت و بازار خودرو» واردات خودرو را به انحصار خودروسازان درآورده، تکذیب کرد و ادامه داد: در بند مربوط به واردات خودرو ذیل طرح مذکور، واردات نه تنها در انحصار خودروسازان نیست بلکه هر فردی که بتواند خودرو صادر کند، امکان واردات خودرو دارد.

برچسب ها: دولت ، مجلس ، بورس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: