bazarnews

کد خبر: ۸۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به کشف ۷۳هزار رأس دام قاچاق از ابتدای سال گفت: اطلاعات ما قاچاق دام ماده را با اهداف آسیب رساندن به تولید داخل تأیید می کند، اما در عمل و کشفیات این دیده نشده است.

علی اصغر ماکنعلی در برنامه تیتر امشب گفت: در زمان حاضر 67 میلیون رأس گوسفند و بز در کشور وجود دارد که نسبت به پارسال بیش از 25 درصد افزایش داشته است. چیزی به عنوان کمبود دام در داخل کشور نداریم و خروج دام از کشور، تأثیر ملموس و محسوس بر قیمت گوشت در داخل کشور ندارد.
وی گفت: در سال 84 با وجود صادرات یک میلیون و 962 هزار رأسی دام، تأثیر منفی بر قیمت گوشت داخلی مشاهده نشد.
 ماکنعلی درباره خرید دام از دامداران نیز ابراز کرد: در این باره وزارت جهاد کشاورزی به تنهایی نمی تواند تصمیم بگیرد و نهاد های بالادستی مثل ستاد تنظیم بازار و شورای عالی امنیت ملی باید خرید دام را مصوب کنند که در این وضع ما اقدام می کنیم.
وی گفت: علت قاچاق دام یکی به افزایش تولید و جمعیت دام و دیگری به کاهش ارزش ریال بر می گردد و نیاز کشور های جنوب خلیج فارس و اختلاف قیمت در دو سوی مرز ها موجب قاچاق می شود.
رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به مبادله قانون صادرات سازمان یافته دام با کشور های جنوب خلیج فارس افزود: صادرات باید انجام شود و یک ضرورت برای کشور است.
سردار جلال ستاره جانشین فرمانده مرزبانی ناجا مهمان تصویری برنامه نیز گفت: ما با 15 کشور همسایه هستیم، اما دام فقط به 2 کشور عمان و عراق قاچاق می شود.
سردار ستاره درباره آمار قاچاق دام نیز توضیح داد: در منطقه صفر مرزی تا کنون با احتساب 412 رأس دامی که امشب (3 شنبه) گرفته اند میزان کشفیات دام به 73 هزار رأس دام رسیده است.

برچسب ها: قاچاق ، تولید ، مرزبانی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: