bazarnews

کد خبر: ۸۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
معاون فنی گمرک ایران از مصوبات جدید در رابطه با گوشی های همراه مسافر خبر داد و اعلام کرد که گوشی های اتباع خارجی تا یک ماه از تاریخ ورود آنها رجیستر نمی شود. همچنین معافیت و ارز ۴۲۰۰ تومانی گوشی های پستی حذف شد.

طی روزهای اخیر مهرداد جمال ارونقی - معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران - با تشریح شرایط پیش آمده در جریان ورود گوشی های همراه مسافر و رجیستری غیرحضوری که از ابتدای دی ماه اجرایی شد، اعلام کرد که رصد ورود گوشی های همراه مسافران ایرانی، اتباع و همچنین از طریق پست بعضا با تشخیص گمرک ایران در رابطه با جریان تجاری آن همراه بوده است که موضوع در دست بررسی قرار داشته و طی هفته جاری در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.
این در حالی است که تازه ترین اعلام معاون فنی گمرک ایران به ایسنا از این حکایت دارد که طی جلسه روز گذشته (یک شنبه) ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آخرین وضعیت ثبت تلفن همراه در رویه مسافری و پستی مورد بررسی قرار گرفته و درنهایت با مصوبات بسیار مهمی همراه بوده است.
معافیت ۵۰ دلاری و ارز ۴۲۰۰ تومانی گوشی های پستی حذف شد
ارونقی در تشریح اهم مصوبات اخیر، به تصمیمی در مورد ثبت گوشی های پستی در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت که مقرر شد در صورت تصویب ستاد تنظیم بازار، گمرک ایران نسبت به اعمال نرخ ارز بر اساس سامانه سنا برای محاسبه و عوارض گمرک و حذف ۵۰ دلار معافیت پستی صرفا برای گوشی تلفن همراه که از تاریخ ابلاغ مصوبه مربوطه وارد کشور می شود، اقدام کند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: