bazarnews

کد خبر: ۸۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: بودجه نباید متکی به نفت باشد چرا که وابستگی به نفت اثرات زیانباری برای کشور دارد و مجلس در بررسی لایحه بودجه ایرادات را رفع می کند.

احمد مرادی درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرده است، شفافیت لازم را ندارد و قابل تحقق نیست.

وی بیان کرد: دولتی‌ها خودشان به خوبی می‌دانند که عملی کردن این بودجه کار سختی است و از آنجایی که در ماه‌های پایانی این دولت هستیم، ارائه این بودجه کاری اخلاقی نیست چرا که مشکلات زیادی را برای دولت بعدی به وجود می‌آورد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما باید از خام فروشی جلوگیری کنیم، تصریح کرد: سالهاست که مقام معظم رهبری تاکیدشان بر این است که بودجه بدون اتکا به نفت تدوین شود چرا که وابستگی به نفت اثرات زیان باری برای کشور دارد و الان هم تا حدودی با این مشکلات مواجه هستیم.

مرادی گفت: متأسفانه هنوز نگاه اتکا به نفت در کشورمان وجود دارد که کاملاً به ضرر کشور است اما مجلس همه تلاش خود را در زمان بررسی لایحه بودجه انجام و اصلاحاتی را در دستور کار قرار می‌دهد تا وابستگی به نفت کاهش یابد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت با تصور اینکه ممکن است اتفاقاتی در سطح بین الملل و به ویژه از سوی کشور آمریکا بیفتد، بودجه سال آینده را تنظیم کرده است اما در تدوین لایحه بودجه باید بدترین شرایط را در نظر گرفت و نباید بودجه را خوش بینانه تدوین کرد.

وی با تاکید بر اینکه بودجه باید واقع‌بینانه تدوین شود و قابلیت تحقق داشته باشد، گفت: مجلس تا حدی می‌تواند در لایحه بودجه تغییر ایجاد کند و بر این اساس لازم است که دولت‌ها در تنظیم لایحه بودجه واقعیت‌های کشور را در نظر بگیرند. لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ایرادات جدی دارد و این بودجه طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس به شدت تورم زا است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با وجود این، مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را می‌کند تا لایحه بودجه به صورت دقیق بررسی و چارچوب خوبی برای دخل و خرج سال آینده کشور در نظر گرفته شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: