bazarnews

کد خبر: ۸۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
خطوط هوایی" ایر کانادا" در بیانیه ای اعلام کرد که هواپیمای بوئینگ ۸-۷۳۷ مکس متعلق به این شرکت دچار نقص فنی در قسمت موتور شد و خدمه را مجبور به فرود اضطراری در شهر توسان در ایالت آریزونا کرد.

 خطوط هوایی ایر کانادا در بیانیه ای اعلام کرد که هواپیمای بوئینگ 8-737 مکس متعلق به این شرکت که با سه خدمه در مسیر هوایی آریزونا و مونترال در حرکت بود، دچار نقص فنی در قسمت موتور شد که خدمه را مجبور به فرود اضطراری در شهر توسان در ایالت آریزونا کرد.

سخنگوی ایر کانادا گفت: اندکی پس از پرواز، خلبانان با مشاهده نشانگر هشدار موتور، تصمیم به خاموش کردن یکی از موتورهای هواپیما گرفتند.

وی افزود: این هواپیما سپس به توسان هدایت شد و در آنجا به طور عادی فرود آمد و باقی ماند. این حادثه در تاریخ 22 دسامبر رخ داد.

وب سایت خبری حمل و نقل هوایی بلژیک Aviation24.be نیز گزارش داد که خدمه این هواپیما قبل از انحراف مسیر پرواز خود نشانگر هشدار هیدرولیک موتور چپ موتور را دریافت کرده و وضعیت اضطراری PAN PAN را اعلام کردند.

در بیانیه ایر کانادا همچنین آمده است: هواپیماهای مدرن طوری طراحی شده اند که با یک موتور نیز بتوانند پرواز کنند و خدمه ما نیز برای چنین عملیاتی آموزش می بینند.

سخنگوی بوئینگ در پاسخ به درخواست رویترز برای اظهار نظر در مورد حادثه خطوط هوایی ایر کانادا به بیانیه این شرکت ارجاع داد و هیچ توضیحی بیشتری ارائه نداد.

با بازگشت هواپیمای MAX به آسمان پس از 20 ماه زمینگیر شدن، شرکت هواپیما سازی بوئینگ و خطوط هوایی برای بررسی دقیق تر ایمنی این هواپیما تلاش می کنند، اما کارشناسان ایمنی می گویند چنین اشکالاتی عادی است و مورد توجه قرار نمی گیرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: