bazarnews

کد خبر: ۸۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت تصریح کرد که توافق به دست آمده با انگلیس در خصوص آینده همکاری های تجاری و امنیتی در دوران پسابرگزیت برای شهروندان و شرکت های تجاری امنیت ایجاد می کند.

میشل بارنیه روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه رادیویی فرانس اینفو افزود که از طریق این توافق، اجرای برگزیت به صورت منظم را تضمین کردیم.
وی یادآور شد که هنوز برخی مسائل درباره آینده روابط انگلیس و اتحادیه اروپا از جمله همکاری در زمینه سیاست خارجی باقی مانده که رایزنی ها در این رابطه ادامه خواهد داشت.
سند همکاری های انگلیس و اتحادیه اروپا در دوره پسابرگزیت پنجشنبه گذشته پس از نزدیک به ۱۰ ماه مذاکرات طاقت فرسا و نفسگیر به توافق رسید.
متن کامل این سند که شامل یک هزار و ۲۴۶ صفحه از توافقات دو طرف در زمینه همکاری های انرژی هسته ای، تبادل اطلاعات طبقه بندی شده و مجموعه ای از اعلامیه های دو طرف است شنبه گذشته منتشر شد و اینک باید به تائید پارلمان های انگلیس و اتحادیه اروپا برسد.
دیروز (دوشنبه) سفیران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا آن را به اتفاق آراء تائید کرده تا راه برای اجرای موقت آن از سال جدید میلادی (۱۲ دی) باز شود. نمایندگان مجلس انگلیس هم قرار است فردا (چهارشنبه) درباره توافق بدست آمده رای گیری کنند.
با توجه به چراغ سبز حزب اصلی مخالف دولت (کارگر) انتظار می رود که توافق یادشده با اکثریت آراء تصویب شود.
بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دیروز با شارل میشل رئیس شورای اروپا درباره توافق پسابرگزیت تلفنی گفت وگو کرد. جانسون متعاقبا در توئیتی تصریح کرد که توافق یادشده باب جدید همکاری های دو طرف را باز می کند و او مشتاقانه منتظر تصویب نهایی این توافق است تا همکاری ها در خصوص اولویت های مشترک از جمله مقابله با تغییرات اقلیمی آغاز شود.

برچسب ها: اروپا ، برگزیت ، پسابرگزیت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: