bazarnews

کد خبر: ۸۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
شکلات‌های پذیرایی با بسته بندی‌های شیک و تزئینات خاص‌شان یکی از جذاب‌ترین اقلام موجود در سوپرمارکت‌ها هستند و این زیبایی ظاهری در کنار پرطرفدار بودن خود شکلات، این بسته‌ها را به یکی از کاربردی‌ترین و پرطرفدارترین محصولات تبدیل کرده است.

قدیم‌ها وقت مهمانی رفتن، بیشتر بردن گل و کادوهایی از جنس لوازم خانه و آشپزخانه مرسوم بود، ولی این روزها با قیمت‌های بالای گل و لوازم خانگی، شکلات‌های پذیرایی جایگزین آنها شده‌اند و مناسب‌ترین چشم روشنی محسوب می‌شوند. تنوع شکل ، قیافه و تنوع طعم شکلات‌ها به‌دلیل افزایش تعداد برندهای تولیدکننده بسیار زیاد است. ایران در یک دهه اخیر در صنعت شیرینی و شکلات پیشرفت بسیار خوبی داشته و محصولات برندهای شناخته شده ایران به کشورهای دیگر هم صادر می‌شود.

فرمند، آیدین، شونیز، باراکا و‌ آی‌سودا از معروف‌ترین برندهای تولید‌کننده شکلات محسوب می‌شوند که هرکدام تنوع زیادی در محصولات تولیدی دارند. قیمت در برندهای مختلف فرق دارد و البته بستگی زیادی هم به نوع بسته‌بندی دارد. به‌طور مثال، طراحی بسیار متنوع در طرح روی بسته‌های برند فرمند یکی از دلایلی است که تولیدات این شرکت را در مغازه‌ها از دیگر محصولات متمایز می‌کند.

وزن بسته‌های شکلات پذیرایی از 100گرمی تا یک کیلویی متنوع است و قیمت آنها بسته به وزن بین 30تا نزدیک به 150هزار تومان متنوع است؛ ولی بسته‌های معمولی این محصولات با وزنی بین 200تا300گرم در حدود 50تا 60هزار تومان قیمت دارند. این نوع شکلات‌ها را از مغازه‌های شیرینی فروشی هم می‌شود تهیه کرد؛ ولی از آنجایی که مردم چه برای پذیرایی از مهمان و چه به‌عنوان پیشکشی کوچک در مواقع مهمانی رفتن، این اقلام را می‌خرند، معمولا نخستین و نزدیک‌ترین سوپرمارکت سر راه را برای خرید انتخاب می‌کنند. تقاضا برای خرید این محصولات به گفته فروشندگان طی امسال به‌دلیل کاهش رفت‌وآمدها و دورهمی‌ها نزدیک به 50درصد کاهش داشته است.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: