bazarnews

کد خبر: ۸۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زمان‌بندی اتصال روستا‌های سیستان و بلوچستان به شبکه ملی اطلاعات تا امشب مشخص خواهد شد.

محمدجواد آذری‌جهرمی شامگاه سه‌شنبه در جمع‌بندی سفر به سیستان و بلوچستان تا امروز از تست نهایی تجهیزات در اطراف زاهدان خبر داد و اظهارداشت: تا شامگاه چهارشنبه زمان‌بندی اتصال تک‌تک روستاها به شبکه ملی اطلاعات مشخص می‌شود.

وی افزود: امروز از مناطق روستایی اطراف خاش و زاهدان بازدید میدانی به عمل آمد که برنامه اجرایی و زیرساخت‌های آن آماده شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: تست نهایی نیز در منطقه چشمه زیارت اطراف زاهدان در حال انجام است که تا امشب نتیجه نهایی آن مشخص می‌شود.

وی با اشاره به جلسات فنی و کارشناسی در ۲ روز گذشته تصریح کرد: در نهایت شامگاه چهارشنبه می‌توانیم برنامه اجرایی و زمان‌بندی اقدامات خود را به مردم گزارش و مشخص کنیم در چه زمانی چه روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود.

جهرمی افزود: تمام برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان اردیبهشت بوده اما از سه هفته آینده به‌تدریج اتصال روستاها به شبکه آغاز می‌شود و همین امروز هم ۱۱ روستا متصل شدند.

وی تصریح کرد: در این ۱۱ روستا واقع در منطقه چشمه زیارت اطراف زاهدان تقریباً از ۱۰ تا ۲۰۰ خانوار زندگی می‌کنند که با راه‌اندازی ۲ سایت به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند.

یکهزار کیلومتر دیگر از مناطق سیستان و بلوچستان به فیبرنوری مجهز می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه برنامه‌های سفر خود در سیستان و بلوچستان به روستای شورو بخش کورین از توابع شهرستان زاهدان رفت تا از نزدیک و به‌صورت میدانی وضعیت ارتباطات در این منطقه را بررسی کند.

آذری جهرمی در جمع اهالی این روستا و روستاهای اطراف، با اشاره به اینکه امروزه ارتباطات فقط برای برقراری و تبادل ارتباط نیست، گفت: امروز سلامت، آموزش و کسب‌وکارها در بستر اینترنت قرار دارد و رونق بسیاری از کارها به دسترسی شبکه اینترنت مرتبط است.

وی به دانش آموزان با استعداد روستا اشاره کرد و افزود: فرقی بین فرزندان ما با فرزندان شما در این روستا نیست و ایجاد دسترسی به ارتباطات حداقل کاری است که می‌توانیم برای آنان انجام دهیم تا بتوانند در ساخت آینده کشور و منطقه نقش ایفا کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی و اینترنت پرسرعت و اتصال به شبکه ملی اطلاعات تا سه هفته آینده در این روستا خبر داد.

وی با اشاره به هزینه‌بر بودن پوشش ارتباطات در منطقه افزود: برای سیستان و بلوچستان یکهزارو ۷۰۰ کیلومتر فیبرنوری کشیده شده که یکهزار کیلومتر دیگر نیز در همین مدت کوتاه برای این استان در برنامه داریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از سخنان خود در جمع اهالی این روستا حضور یافت و از نزدیک در جریان مشکلات ارتباطی آنان قرار گرفت.

گفتنی است وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر ۱۰ روزه به سیستان و بلوچستان روند محرومیت زدایی حوزه ارتباطات روستایی و مناطق محروم این استان را پیگیری می کند.

هدف‌گذاری اتصال ۱۲۰۰ روستا به شبکه اینترنت، تقویت پوشش جاده‌ای و ایجاد ارتباطات پایدار از جمله برنامه های سفر آذری جهرمی به سیستان و بلوچستان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روزشنبه در نخستین روز سفر خود به استان سیستان و بلوچستان در نشست بررسی وضعیت ارتباطی این استان که با حضور احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان و برخی مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد، با اشاره به اینکه این استان در حدود ۷۷۰۰ روستا دارد، گفت: از این تعداد تاکنون ۲۵۰۰ روستا به شبکه ارتباطی کشور دسترسی پیدا کرده اند که کار بزرگی انجام شده اما نیاز به انجام کار بزرگتری است.

 

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: