bazarnews

کد خبر: ۸۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
استاندار هرمزگان گفت: طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام گوره به جاسک با هدف تضمین استمرار صادرات نفت خام در سواحل مکران اجرا می‌شود.

فریدون همتی روز جمعه در بازدید و بررسی میدانی از روند پیشرفت فیزیکی ایستگاه پمپاژ این طرح ملی افزود: این طرح با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود.
وی بیان داشت: تامین و احداث یک‌هزار کیلومتر خط لوله ۴۲ اینچ سازگار با نفت ترش، احداث پنج تلمبه‌خانه و سه ایستگاه بین‌راهی، خط لوله و برق‌رسانی به آن‌ها و احداث ایستگاه‌های دریافت و ارسال توپک و ترمینال پایانی از مهم‌ترین طرح‌های این پروژه ملی است.
استاندار هرمزگان، احداث مخازن ذخیره‌سازی به ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه در منطقه جاسک و احداث تأسیسات دریایی شامل سه گوی شناور، حوضچه آرامش و تأسیسات جانبی آن در سواحل مکران را از دیگر طرح‌های در دست اجرا عنوان کرد.
شهرستان جاسک در شرق استان هرمزگان بواسطه دسترسی مستقیم به دریای عمان و آب‌های آزاد دارای اهمیت فراوانی بوده که امروز به کانون توسعه ای مکران تبدیل شده است.
سواحل مکران نیز در محدوده آب‌های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه‌های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است و این منطقه از حوزه گواتر و پسا بندر چابهار آغاز و تا منطقه جاسک هرمزگان ادامه دارد.
شهرستان جاسک دارای ۶۰ هزار نفر جمعیت، ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: