bazarnews

کد خبر: ۸۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
سیدجواد ساداتی نژاد از بررسی کارشناسی طرح انتقال آب از سرشاخه‌های هلیل‌رود جیرفت به مرکز استان کرمان خبر داد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد روز شنبه در نشست جمع‌بندی سفر ۲ روزه اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به جنوب کرمان که در محل استانداری کرمان برگزار شد افزود: وضعیت طرح انتقال آب از سرشاخه‌های هلیل‌رود را از نزدیک مورد بررسی قرار دادیم و با اهالی این منطقه نیز صحبت کردیم.

وی با تاکید بر اینکه باید جازموریان را ساماندهی کرد اظهار داشت: کمیسیون کشاورزی و کمیته آب این کمیسیون از نظر اطلاعات میدانی به شرایط هلیل‌رود و جازموریان دسترسی کامل پیدا کرد.

وی از بررسی موضوع انتقال آب از سرشاخه‌های هلیل توسط وزارت نیرو نیز خبر داد و اظهار داشت: این موضوع با حضور مسئولان وزارت نیرو در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در فضایی آرام بدون جانب‌گیری و به صورت علمی و فنی با نگاهی به جوانب، بررسی می شود و نتیجه به اطلاع مردم می‌رسد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیته آب کمیسیون کشاورزی مجلس تسلط لازم به موضوع انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود دارد، اظهار داشت: مساله زیست محیطی، حق آبه‌ها و دیگر مسائل آن توسط کمیته آب با حضور مسئولان وزارت نیرو بررسی می شود تا اتفاقی علمی و به نفع مردم رخ دهد.

وی بیان داشت: کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در سفر به جنوب کرمان ۲۸ مورد در حوزه‌هایی همچون صادرات و فروش محصولات کشاورزی، حمل و نقل، منابع طبیعی و صنایع دامپروری را مورد بررسی قرار داد.

ساداتی‌نژاد افزود: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در زمینه پرورش دام اقدامات خوبی انجام داده اما باید طوری برنامه ریزی شود تا این حرکت که هدف اجرای آن واگذاری طرح‌ها به مردم بوده از مسیر خود منحرف نشود.

وی با بیان اینکه کشاورزان باید به موقع از تغییرات جوی آگاه شوند تصریح کرد: در جنوب کرمان ایستگاه هواشناسی وجود ندارد که احداث یک ایستگاه هواشناسی برای این منطقه در دست پیگیری است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان کرمان در توسعه کشور الگوی خوبی است بیان داشت: ایده راه‌اندازی منطقه آزاد کشاورزی در جنوب کرمان بسیار مهم است و ما بحث هاب و مرکز لجستیک کشاورزی این منطقه را پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در کرمان، آنگونه که به توسعه بخش صنعت توجه شده به توسعه کشاورزی توجه نشده است و اگر میزان سرمایه‌گذاری در این ۲ بخش متناسب بود، یکی از مشکلات امروز را نداشتیم.

اعضای کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با دعوت ذبیح‌الله اعظمی و منصور شکرالهی نمایندگان مردم جنوب کرمان در خانه ملت طی 2 روز از منابع آب، زیرساخت‌های کشاورزی و منابع طبیعی هفت شهرستان جنوبی کرمان دیدن کردند.

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: