bazarnews

کد خبر: ۸۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
رئیس کمیسیون گردشگری و کسب وکار های وابسته اتاق ایران بر ضرورت برنامه ریزی برای رونق صنعت گردشگری در پساکرونا تاکید کرد.

آقای علی اکبر عبدالملکی با اشاره به مهم ترین چالش های کنونی صنعت گردشگری و تاکید بر ضرورت برنامه ریزی به منظور رونق این صنعت در دوران پساکرونا گفت: متأسفانه با وجود ظرفیت هایی که در حوزه گردشگری داریم، اما آن طور که باید از این ظرفیت ها استفاده نکرده ایم درحالیکه ایران جز ده کشور برتر در بحث جاذبه های فرهنگی و تاریخی است.
وی همچنین مهم ترین موانع این صنعت را در سه بخش دانست و افزود: موانع ساختاری شامل تغییرات سریع مدیران، تنوع مراکز تصمیم گیری و موازی کاری میان نهاد های تصمیم گیر، نبود باور ملی مبنی بر اهمیت صنعت گردشگری به عنوان جایگزین درآمد های نفت، ضعف در شناسایی و ارزیابی منابع بالقوه گردشگری و کمبود نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده از موانع ساختاری در حوزه گردشگری است.
عبدالملکی، تکیه صرف بر درآمد های نفتی، نبود تضمین برای سیاست گذاران و سرمایه گذاران بخش خصوصی، تغییر کاربردی و افزایش زمین خواری، بی توجهی به تعاونی های چندمنظوره حوزه گردشگری، بروکراسی پیچیده بانک ها برای ارائه تسهیلات به فعالان حوزه گردشگری و عدم حمایت و تخصیص منابع کافی برای مشارکت بخش خصوصی را از موانع اقتصادی و تحریم و دخالت نهاد هایی خارج از دولت در حوزه گردشگری را از موانع سیاسی در حوزه گردشگری برشمرد.
رئیس کمیسیون گردشگری افزود: ایجاد تقویم صنایع دستی و ثبت نشان تجاری، سامان دهی تشکل های حوزه گردشگری، نظارت بر تأسیسات خدمات گردشگری و طراحی و کمک به اجرای طرح های ملی و فراملی، از جمله مهم ترین موضوعاتی است که برای رونق صنعت گردشگری و ایجاد انگیزه میان فعالان بخش خصوصی باید موردتوجه قرار گیرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: