bazarnews

کد خبر: ۸۲۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
تحلیلگران شرکت "فکتست" FactSet، اعلام کرده‌اند که اپیدمی ویروس کرونا باعث شد شرکت های هواپیمایی امریکا در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۵ میلیارد دلار زیان خالص رقم بزنند.

در حالی که همه گیری ویروس کرونا باعث شد بدترین سال در تاریخ حمل و نقل هوایی رقم بخورد، ضرر خالص شرکت های هواپیمایی آمریکایی در سال 2020 به بیش از 35 میلیارد دلار خواهد رسید که بیش از 40 درصد از مجموع ضرر خطوط هوایی جهان را تشکیل می دهد.

این میزان ضرر مالی شرکت های هواپیمایی آمریکا توسط تحلیلگران شرکت "فکتست" FactSet محاسبه شده است.

در یک گزارش جداگانه در ماه دسامبر، این شرکت اعلام کرد خطوط هوایی بیشترین سهم را در کاهش سالانه درآمد صنایع مختلف در سه ماهه چهارم 2020 داشته اند و کاهش سود و درآمد آنها به ترتیب 343 و 66 درصد بوده است.

علی رغم رشد کم ترافیک هوایی در مقایسه با وقفه ناشی از شیوع کرونا در بهار، سه ماه آخر سال 2020 هنوز دور از سطح نرمال بوده و بعید است سود خوبی برای این صنعت آشفته ایجاد کند.

به گفته وزارت حمل و نقل ایالات متحده، شرکت های هواپیمایی آمریکایی پس از ثبت بیش از شش سال سود خالص سه ماهه، سال 2020 سه دوره متوالی سه ماهه را با ضرر مواجه شدند. تنها در سه ماهه سوم، ضررها به 11.8 میلیارد دلار رسید که 800 میلیون دلار بیشتر از سه ماه گذشته بود.

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی IATA پیش از این پیش بینی کرده بود که این صنعت احتمالاً سالانه 84.3 میلیارد دلار ضرر در نتیجه بیماری همه گیر کووید_19 متحمل خواهد شد.

همچنین انتظار می رفت که بیشتر خسارات وارده را شرکت های حمل و نقل هوایی در آمریکای شمالی متحمل شوند.

پس از انقضای اولین برنامه کمک مالی دولت ایالات متحده که 25 میلیارد دلار حمایت مالی از شرکت های هواپیمایی به همراه داشت، این شرکت ها هزاران نفر را به طور موقت اخراج کردند.

برچسب ها: هواپیمایی ، آمریکا ، کرونا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: