bazarnews

کد خبر: ۸۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
به گفته مدیر پایش هواشناسی کشاورزی، طی چند روز آینده کشاورزان گندم‌کار و کلزا کار در مناطق جنوبی و مرکزی که آبی کافی در اختیار دارند، باید نسبت به آبیاری مزارع خود اقدام کنند.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گویی اظهار داشت: با توجه به پایداری جو هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت، آلودگی پیش بینی می‌شود.

وی افزود: طی ۲ تا ۳ روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام و آسمان صاف انتظار می‌رود.

حقیقت ادامه داد: طی ۲۴ ساعت آینده در استان‌های گیلان، گلستان و مازندران بارش پراکنده رخ می‌دهد.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی با بیان اینکه در اغلب مناطق کشور پدیده خاصی نداریم، گفت: روز سه شنبه برای شمال کشور بارش باران انتظار می‌رود.

وی در توصیه‌ای به کشاورزان بیان کرد: در استان ایلام شهرستان دهلران، برداشت گل نرگس در حال انجام است که کشاورزان باید برای عدم کاهش بازار پسندی محصول، گل‌ها را در سایه بگذارند.

این مقام مسئول ادامه داد: در مناطق جنوبی و مرکزی کشور، کشاورزان گندم کار و کلزاکار که آب کافی در دسترس دارند، نسبت به آبیاری مزارع اقدام کنند.

به گفته وی، با توجه به کاهش دمای صبحگاهی در نیمه شمالی کشور به زنبورداران توصیه می‌شود که مراقب کندو‌های خود باشند تا آسیب نبینند.

 

کاهش ۸ درصدی بارش نسبت به سال قبل

حقیقت درباره آخرین وضعیت بارش کشور بیان کرد بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال تا روز گذشته ۷۱.۱ میلی متر بود که در مدت مشابه سال قبل ۷۹.۱ میلی متر و در بلندمدت ۷۰.۶ میلی متر بوده است . این امر کاهش ۸ درصدی بارش نسبت به سال قبل و رشد ۷ دهم درصد را نسبت به دوره بلندمدت نشان می‌دهد.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: استان‌های گلستان، هرمزگان، کرمانشاه، گیلان، خراسان شمالی، ایلام، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، مازندران، لرستان، کرمان و خراسان رضوی بارش‌ها همچنان کمتر از نرمال است.

وی در پایان تصریح کرد: مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که طی ماه‌های دی و بهمن در نیمه جنوبی و مرکزی کشور همچنان کم بارشی داشته باشیم که انتظار می‌رود در اسفند وضعیت بارش بهبود یابد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: