bazarnews

کد خبر: ۸۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از لزوم اصلاح بخش کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

 عیسی منصوری عصر یکشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، اظهار داشت: بعد از انقلاب به اذعان صاحب نظران در دنیا، کشور در توسعه روستایی خوب عمل کرد اما تمرکز به توسعه زیرساختی بود و به همین دلیل از اشتغال و اقتصاد روستا غافل ماندیم، اما یک گام به جلو برداشته شد و به امر اشتغال و اقتصاد وارد شدیم.
وی گفت: احداث هتل در روستاها مشکلی ندارد اما در روستا باید جذابیت گردشگری باشد تا مردم به آن مکان بروند نه اینکه فقط برای استفاده از هتل به روستا سفر کنند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: اولویت ما فرآوری محصولات معدنی است اما باید پذیرفت منابع ما محدود است.
وی با بیان اینکه اقدامات در راستای ایجاد شغل با توجه به شیوع کرونا در حال دنبال شدن است، اظهار داشت: پرداخت یارانه دستمزد و مشوق بیمه ای فارغ التحصیلان از مهمترین اقدامات است که هر فارغ التحصیلی که تازه شاغل شود، ۳۰ درصد سهم کارفرما توسط وزارت تعاون پرداخت می شود.
وی تاکید کرد: همچنین بر اساس ابلاغ وزیر هر فرد در دوره کرونا بیکار و مجدد به کار خود برگشت مشمول یارانه دستمزد می شود.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در حوزه مشاغل خانگی منابع ما به ۲۰۰ میلیارد تومان رسید که اندک است و دو پیشنهاد داریم نخستین که ۱۰ درصد برای اشتغال روستایی استفاده شود و مورد دوم اینکه از طریق الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی که توانمند کردیم، عمل شود.
وی ادامه داد: برای سیاست های فعال و مشوق های بیمه ای سقف در نظر گرفتیم که برداشته می شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: