bazarnews

کد خبر: ۸۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
محمدی با بیان اینکه بودجه ارزی تامین دارو امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، گفت: تاکنون ۴۸۶ میلیون دلار برای تامین داروی کرونا دارو هزینه کرده ایم که رقم بزرگی است، البته معادل این عدد هم در حوزه تجهیزات پزشکی کرونا هزینه کرده ایم.

حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ۵۰ درصد سهمیه ارزی دارو در حوزه کرونا هزینه شده است، اظهار کرد: از ۲.۵ میلیارد دلار ارز تخصیص داده شده به دارو و تجهیزات و پزشکی تنها یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تامین شده است. از این میزان، بالغ بر یک میلیارد دلار مربوط به دارو بوده که ۵۰۰ میلیون دلار آن صرف دارو‌های کرونا شده است.

او با بیان اینکه بودجه ارزی تامین دارو امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، گفت: تاکنون ۴۸۶ میلیون دلار برای تامین داروی کرونا دارو هزینه کرده ایم که رقم بزرگی است، البته معادل این عدد هم در حوزه تجهیزات پزشکی کرونا هزینه کرده ایم.

محمدی با اشاره به وعده تخصیص ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی کرونا بیان کرد: مسئولان بانک مرکزی قول داده بودند که ۵۰۰ میلیون دلار به سهمیه دارو و تجهیزات پزشکی اضافه کنند، اما هنوز این رقم تخصیص پیدا نکرده و رقمی به سهمیه ارزی ما اضافه نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان/

برچسب ها: ارز ، دارو ، تجهیزات پزشکی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: