bazarnews

کد خبر: ۸۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
جف بزوس، موسس شرکت خرده‌فروشی آمازون که در حال حاضر به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شده، در ابتدا فکر می‌کرد که به احتمال زیاد کسب و کار وی با شکست مواجه شود.

به لطف موفقیت آمازون، مدیرعامل این شرکت جف بزوس به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شده است. اما زمانی که وی آمازون را به عنوان یک کتاب‌فروشی آنلاین در سال 1994 شروع کرد، بزوس احتمال می‌داد که کسب و کار وی با شکست مواجه شود.

بزوس در مصاحبه‌ای در سال 2000 گفت: "من گمان می‌کردم احتمال 30درصد برای موفقیت این شرکت وجود دارد. من هرگز فکر نمی‌کردم که آمازون به چنین تجارتی تبدیل شود، و من در حال حاضر متعجب‌ترین فرد کره زمین هستم."

در واقع بزوس به والدین خود، که به پسرشان 245هزار و 573دلار برای ساخت این کسب و کار در سال 1995 کمک کردند، گفت که به احتمال زیاد آنها تمام سرمایه‌گذاری خود را در این شرکت از دست خواهند داد.

اگرچه والدین بزوس حمایت مالی برای وی فراهم کردند، اما آنها نیز از این تصمیم نگران بودند. مادر جف بزوس به اون گفت که شغل خود را ترک نکن. او پرسید: "آیا می‌توانی این کار را آخر هفته‌ها و شب‌ها انجام دهی؟" با این حال، جالب توجه است که دو سال پیش، تنها یک نفر با ثروت بیش از 100میلیارد دلار روی کره‌زمین وجود داشت: بنیان‌گذار آمازون، جف بزوس که با وجود طلاقی که منجر به واگذار کردن میلیون‌ها سهام شرکت به همسر سابق خود، مک کنیزی اسکات شد، در حال حاضر بیش از 200میلیارد دلار ثروت دارد.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: