bazarnews

کد خبر: ۸۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
در روز رشد ۱۹ هزار و ۱۴۹ واحدی شاخص، دو پتروشیمی، غول معدنی به همراه ۱۲ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

در جریان معاملات سومین روز کاری این هفته، بازار سهام متعادل آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت نماگر بازار با رشد ۱۹ هزار و ۱۴۹ واحدی و از ورود به کانال یک میلیون و ۳۷۴ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۱۰.۴ و ۴.۶ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به‌دست شد و بیشترین حجم معاملات به ایران خودرو با داد و ستد بیش از یک میلیارد سهم و سایپا، بانک تجارت، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو به همراه بانک صادرات با تقاضای ۹۴۱، ۵۹۴، ۴۳۹ و ۳۰۲ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۸ تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته‌اند.

در صدر این فهرست، شرکت زرین معدن آسیا حاضر در بازار اول معاملات فرابورس با رشد ۱.۷ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۸۵ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت‌های درخشان تهران، پتروشیمی اصفهان، مهرام، پگاه فارس، فروسیلیس، بیمه آرمان، سنگ آهن گهر زمین، سیمان باقران، بین‌المللی ساختمان اصفهان، تامین ماسه ریخته گری، پتروشیمی گلستان، کشاورزی و کود زنجان، گروه توسعه هنر ایران و افرانت مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور دو پتروشیمی، غول معدنی به همراه ۱۲ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: