bazarnews

کد خبر: ۸۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر از عرضه ۲۰۰ هزار تنی گوجه فرنگی در بازار داخل و خارج خبر داد.

خسرو عمرانی اظهار داشت: برداشت گوجه‌فرنگی  از مزارع استان بوشهر در حالی آغاز می‌شود که بیشتر نقاط کشور دارای هوای سرد و یخبندان است.

وی، آذر ماه را آغاز برداشت محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل استان بوشهر دانست و بیان کرد: امسال 11 هزار و 200 هکتار اراضی استان بوشهر به تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل اختصاص یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر پیش بینی تولید گوجه فرنگی خارج از فصل را افزون بر 582 هزار تن دانست و گفت: تاکنون افزون بر 35درصد محصول برداشت شده است.

عمرانی از برداشت و عرضه 200 هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل استان بوشهر در بازارهای داخلی و خارجی خبر داد و گفت: اوج برداشت محصول گوجه فرنگی در ماه‌های دی و بهمن است که در دی‌ماه افزون بر 100 هزار تن برداشت می‌شود.

وی، با بیان اینکه صادرات محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل استان بوشهر علاوه بر عرضه در بازار داخلی به خارج از کشور صادر می‌شود افزود: صادرات این محصول ادامه دارد و صادرات رب گوجه‌فرنگی تولیدی استان بوشهر تا پایان دی‌ماه ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به پیگیری ادامه صادرات گوجه‌فرنگی و رب گوجه تا سال آینده خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر صمت این مهم هفته آینده پیگیری می‌شود.

عمرانی با اشاره به وضعیت بازار فروش گوجه فرنگی استان بوشهر گفت: قیمت تولید و فروش به هم نزدیک شده ولی بازار فروش رونق دارد که باید تسهیلات لازم برای تولید کنندگان و صادر کنندگان فراهم شود و اکنون قیمت این محصول در مزارع استان هر کیلوگرم 2200 تا 3800 تومان است.

وی، عمده تولید گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر در شهرستان‌های دیر و دشتی دانست و بیان کرد: در این دو شهرستان بیش از 70 درصد این محصول تولید می‌کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: