bazarnews

کد خبر: ۸۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵
از آخرین باری که جک ما در یک رویداد عمومی دیده شد دو ماه می گذرد.

 از زمانی که جک ما- بنیان گذار بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی چین - در یک رویداد عمومی دیده شد حدود دو ماه می گذرد و این مساله باعث گمانه زنی هایی از سرنوشت وی شده است. برخی از کاربران شبکه های اجتماعی با اشاره به اختلاف نظر اقیر مقامات چینی با وی این فرضیه را مطرح کرده اند که وی توسط نهادی دولتی بازداشت شده باشد. 

آخرین بار این کارآفرین مشهور چینی در یک همایش تجاری در شهر شانگهای دیده شد و در آن از سیستم قانون گذاری چین انتقاد کرد. در پی این سخنرانی مقامات چینی عرضه اولیه سهام گروه انت فایننشیال- از زیرمجموعه های علی بابا- را که ارزش آن ۳۷ میلیارد دلار تخمین زده می شود،تعلیق کردند. 

آخرین خبر مربوط به جک ما این بوده است که وی به عنوان یکی از داوران جشنواره کارآفرینی آفریقا انتخاب شده است. سخنگوی شرکت علی بابا در پاسخ به سوال رویترز مبنی بر وضعیت جک ما از اظهار نشر مشخص خودداری کرده است. 

پس از حضور جک ما در همایش شانگهای، مقامات چینی دستور آغاز تحقیقات قضایی در خصوص عملکرد گروه علی بابا را در دستور کار خود قرار داده اند. در روزهای اخیر ارزش سهام گروه علی بابا افت شدیدی داشته است تا جایی که سهام آن در بورس هنگ کنگ طی معاملات روز دوشنبه ۲.۱۵ درصد ریزش کرد.  

جک ما ابتدا کار خود را به عنوان معلم زبان انگلیسی آغاز کرد و در ماه تنها تنها ۱۲ دلار حقوق می‌گرفت. ۱۰ بار نیز با درخواستش برای تحصیل در دانشگاه هاروارد مخالفت شد! با این حال با ورود اینترنت به زندگی روزمره، او از این فرصت نهایت استفاده را برد و در سال ۱۹۹۹، شرکت علی بابا را با ۱۷ نفر از دوستانش پایه گذاری کرد. او برای مدت ها ثروتمند چین و تنها نماینده این کشور در جمع ۲۰ ثروتمند نخست جهان بود.

برچسب ها: علی بابا ، چین ، میلیاردر
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: