bazarnews

کد خبر: ۸۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
قیمت هر شانه تخم مرغ در مغازه‌ها ۴۰، ۴۱ و در برخی جا‌ها تا ۴۵ هزار تومان هم عرضه می‌شود درحالیکه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی حداکثر قیمت هر شانه تخم مرغ را ۳۴ هزار تومان اعلام می‌کنند و فروش با نرخ‌های بالاتر را گرانفروشی می‌دانند.
گروه کشت و صنعت بازارنیوز - سیدسهند شریف زاده؛ یک هفته از تصمیم جدید ستاد تنظیم بازار و افزایش قیمت ۳ باره تخم مرغ گذشت و هیچ تغییری در بازار این محصول ایجاد نشده است. بررسی‌های ما از بازار نشان می‌دهد هر شانه تخم مرغ کماکان با قیمت ۴۰ تا ۴۵ هزار و هر یک عدد تخم مرغ از هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

هفته گذشته موضوع تخم مرغ در نشست ستاد تنظیم بازار مطرح و در نهایت خبر اعلام افزایش قیمت تخم مرغ اعلام شد. عباس قبادی دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار کشور در جلسه مورخ ۸ دی ماه ۹۹ ستاد تنظیم بازار، قیمت عرضه هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و براین اساس قیمت این محصول از هر کیلو ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به هر کیلو ۱۴ هزار تومان در درب مرغداری افزایش یافت.

اما بررسی‌های ما از بازار نشان می‌دهد که این محصول با اختلاف قیمت ۱۰ هزار تومانی به فروش می‌رسد. یکی از اصلی‌ترین خوراک مصرفی مردم حدود ۴۰ درصد گران‌تر از آنچه که باید به دست مردم می‌رسد و حالا تخم مرغ به عنوان یکی از ارزان‌ترین مواد غذایی مردم، هر عدد هزار و ۶۰۰ تومان هزینه به همراه دارد.
 
کمبودی در عرضه تخم مرغ نداریم + فیلم
اما در تازه‌ترین اظهار نظر رضا سالمی، مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران در گفتگو با شبکه خبر پیرامون قیمت تخم مرغ گفت: قیمت مصوب تخم مرغ درب مرغداری، کیلویی ۱۴ هزار تومان و این قیمت مصوب برای مصرف کننده کیلویی ۱۶۹۰۰ تومان می‌باشد. پس قیمت تخم مرغ بر حسب شانه برای مصرف کننده ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان مصوب می‌باشد.

وی افزود: متاسفانه در بازار با اختلاف قیمت حدود ۱۰ هزار تومانی مواجه هستیم که متوسط قیمت برای خرده فروشی را بین ۳۷ تا ۳۶ هزار تومان نشان می‌دهد. اما عدد شانه‌ای ۴۰ الی ۴۵ هزار تومان برای تخم مرغ مخصوص بسته بندی‌های ویژه و فانتزی است که تابع تصمیمات سازمان حمایت می‌باشد.
 
 
 
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: