bazarnews

کد خبر: ۸۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: این سازمان از پروژه‌های صادراتی مستعد پس از تصویب در کارگروه مرکز، حمایت خواهد کرد.

مجتبی موسویان ریزی روز چهارشنبه در جریان بازدید از بندر صادراتی دیر در جنوب استان بوشهر افزود: از طریق توسعه بازارهای صادراتی ملزم به کمک به صادرات کالا هستیم.

وی اضافه کرد: مشوق‌های صادراتی از نظر سازمان توسعه تجارت، توجه به زیرساخت‌ها و گذرگاه‌های مرزی، برندینگ، آزمایشگاه‌های صادراتی، افزایش بهره‌وری و حمایت از تجار و بازرگانان برای تسهیل در روند صادرات و رفع موانع است. 

موسویان ریزی ادامه داد: هزینه‌هایی که از طرف سازمان توسعه صادرات صورت می‌گیرد بیشتر در بخش زیرساخت‌های صادراتی برابر مقررات به استان‌های واجد شرایط و مستعد است که در کارگروه تهران تصویب خواهد شد.

وی گفت: فرایند کمک‌ها به توسعه صادرات از سه ماه پیش آغاز شده و سازمان توسعه با مراکز سازمان‌های صنعت، معدن، و تجارت استان‌ها در ارتباط است و مراکز مستعد صادراتی با بهترین‌ها و مستندات قانونی و توجه به مستندات و بازدیدهای استانی در کارگروه مرکز مطرح می‌شود و نسبت به تخصیص اعتبار به پروژه‌های مستعد اقدام خواهد شد.

بدون اشاره به رقم اعتبار مورد نظر بیان کرد: امسال اولین سالی است که بودجه تخصیص یافته و اعتبارات باید در بخش‌های که کارایی بهتر و بیشتری دارد هزینه شود و در صورتی که نیاز به اعتبار و بودجه بیشتری داشته باشیم تقاضای بودجه اضافی از دولت خواهیم کرد.

معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بوشهر یکی از استان‌های پیشرو در بخش شیلات، پتروشیمی و محصولات کشاورزی به بازارهاتی جنوبی و شرقی آسیا  است.

وی بیان کرد: هدف بازدید از استان بوشهر افزایش ظرفیت‌های صادراتی و تسهیل کار تجارت و شناسایی موانع و برطرف کردن آنها است. 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: