bazarnews

کد خبر: ۸۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
بیماران مبتلا به سرطانی خون در هر مرحله از درمان از نظر بالینی بسیار آسیب پذیر محسوب می شوند و بنابراین در چهارمین گروه با اولویت برای واکسیناسیون قرار می گیرند. آنها در کنار افراد بالای ۷۰ سال در فهرست صادر شده توسط کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن سازی (JCVI) قرار دارند.

 نتایج این مطالعه که توسط محققان مرکز تحقیقات سرطان انگلیس انجام شده، بیانگر آن است که افراد مبتلا به سرطان خون به دلیل واکنش خفیف ایمنی که بدن آنها بدنبال آلودگی به عفونت کرونا ایجاد می کند، توانایی مبارزه با کووید-۱۹ را ندارد.

«مارتین لدویک» سوپروایزر مرکز تحقیقات سرطان انگلیس گفت: افراد مبتلا به سرطان و خانواده های آنها ممکن است نسبت به آلودگی به ویروس کرونا به ویژه احساس نگرانی کنند، چرا که ابتلا به سرطان و درمان آن می تواند توانایی بدن را برای مبارزه با عفونت کاهش دهد.

اما این مطالعه به بیماران سرطانی دارای تومورهای جامد اطمینان می دهد که واکنش سیستم ایمنی بدن آنها برای مبارزه با  عفونت کرونا همانند سایر افرادی است که سرطان ندارند. در عین حال نتایج این مطالعه از مدارکی پشتیبانی می کند که نشان می دهد افراد مبتلا به سرطان خون نسبت به عفونت کرونا آسیب پذیرترند.  

بسیاری از سرطان ها، تومورهای جامد را تشکیل می دهند که توده ای از بافت هستند. سرطان خون، مانند لوسمی ها، تومورهای جامد ایجاد نمی کنند. تومورهای سرطانی بدخیم هستند، به این معنی که می توانند به بافت های مجاور گسترش یافته یا حمله کنند. علاوه بر این، برخی از سلول های سرطانی می توانند از طریق خون یا سیستم لنفاوی به نقاط دوردست بدن سفر کرده و تومورهای جدیدی را به دور از تومور اصلی تشکیل دهند.

وی با این حال تاکید کرد: هر فردی که تحت درمان سرطان است، باید از توصیه پزشکان خود در همه گیری کرونا پیروی کند تا از آلوده شدن به این ویروس در امان بماند.

بیماران مبتلا به سرطانی خون در هر مرحله از درمان از نظر بالینی بسیار آسیب پذیر محسوب می شوند و بنابراین در چهارمین گروه با اولویت برای واکسیناسیون قرار می گیرند. آنها در کنار افراد بالای ۷۰ سال در فهرست صادر شده توسط کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن سازی (JCVI) قرار دارند. «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس متعهد شد تا اواسط ماه فوریه همه افراد این گروه را واکسینه کند.

نتایج این مطالعه در نشریه آن لاین Cancer Cell منتشر شده است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: واکسن ، کرونا ، سرطان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: