bazarnews

کد خبر: ۸۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
نمایندگان بوشهر ضمن تذکر به وزیر نیرو، بر لزوم اصلاح قیمت آب بهای زمین های زراعی و نخیلات استان و تثبیت قیمت پارسال تاکید کردند.

 ابراهیم رضایی نماینده دشتستان، عبدالکریم جمیری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم و غلامحسین کرمی نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ضمن اعتراض به افزایش شدید آب بهای زمین های زراعی در تذکری کتبی به وزیر نیرو اعلام کردند: به تازگی وزارت نیرو اقدام به افزایش شدید قیمت آب بهای نخیلات و اراضی کشاورزی در استان بوشهر کرده است؛ این در حالی است که قیمت خرمای استان نسبت به سال قبل کاهش یافته است، قیمت محصولات صیفی ثابت بوده و هزینه تولید محصولات کشاورزی به شدت بالا رفته است. لازم است که در اسرع وقت قیمت آب بها اصلاح، و قیمت سال قبل تثبیت شود.
حل مشکلات خرما از اولویت های امروز دشتستان است
آب بهای مزارع و نخلستان ها در حالی بالا رفته است که محمد تقی منوچهری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از کسادی بازار داخلی و خارجی خرما خبر داده و گفته، ۶۵ هزار تن خرمای تولیدی استان روی دست نخل داران و بازرگانان مانده است.
استان بوشهر رتبه سوم تولید خرما را در کشور دارد.
در همین حال گوجه کاران بوشهری که رتبه نخست تولید محصول زمستانه را در کشور دارند، از افزایش هزینه های تولید و برداشت گلایه دارند .
بادمجان کاران این استان هم می گویند برداشت محصول به صرفه نیست و برخی مزارع خود را رها کرده اند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: