bazarnews

کد خبر: ۸۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان، از افزایش ۱۰ درصدی برداشت مرکبات از باغات استان گیلان خبر داد.

مسعود موسوی با اشاره به اینکه فصل برداشت مرکبات از باغات استان گیلان، اظهار کرد: پیش بینی شده با توجه به شرایط موجود امسال شاهد افزایش ۱۰ درصدی میزان برداشت مرکبات در استان گیلان باشیم.
وی با بیان اینکه برداشت مرکبات از اوایل آبان آغاز و تا اوایل بهمن ماه ادامه دارد، گفت: پیش بینی شده میزان مرکبات برداشت شده برای امسال در استان گیلان به ۱۹۰ هزار تن برسد.
موسوی با اشاره به اینکه این میزان معادل برداشت از ۶۵ درصد باغات مرکبات استان گیلان است، گفت: ارزش ریالی مرکبات برداشت شده بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۱ هزار و ۱۴۰ هکتار باغ مرکبات در استان گیلان وجود دارد، اضافه کرد: بیشترین باغ مرکبات در شهرستان های رودسر، املش و لنگرود وجود دارد.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه به فعالیت بیش از ۲۶ هزار بهره بردار در این زمینه اشاره و بیان کرد: مرکبات استان گیلان بازار پسند بوده و به استان های دیگر نیز ارسال می شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد مرکبات استان گیلان پرتقال تامسون است، گفت: نارنگی، گریپ فروت ، لیمو و بالنگ از دیگر مرکبات کشت و برداشت شده در استان گیلان است.
موسوی با بیان اینکه گیلان پنجمین استان تولیدکننده مرکبات در سطح کشوراست، ادامه داد: فرآوری مرکبات می تواند ارزش افزوده بیشتری را نصیب بهره برداران این محصول کند و در حال حاضر در رودسر دو واحد فرآوری وجود دارد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: