bazarnews

کد خبر: ۸۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
بهنام جو استاندار اردبیل اظهار کرد: موانع و مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی تاثیرگذار در اشتغال و صادرات رفع می‌شود.

بهنام جو با همراهی معاون اقتصادی خود و مدیران دستگاه‌های اجرایی در بازدید از طرح‌ها و واحد‌های اقتصاد مقاومتی افزود: این واحد‌ها در راستای افزایش توان تولید و اشتغال با مشکلاتی، چون مجوز، مشکلات ارزی، سرمایه ثابت و در گردش و انشعابات خدمات مواجه می‌شوند که هماهنگی‌های لازم برای تسهیل فعالیت آنان انجام می‌شود.
وی اظهار کرد: این واحد‌ها پتانسیل بالایی در توسعه صادرات غیرنفتی استان داشته و علاوه بر افزایش توان تولید، اشتغالزایی پایدار و خوداتکایی داخلی را اثبات می‌کنند.
استاندار اردبیل از سردخانه اتمسفریک زیر صفر چهار هزار تنی که با سرمایه گذاری ۸۰ میلیاردی و پیشرفت ۷۰ درصدی در حال اجرا است بازدید کرد و گفت: با تامین بخشی از سرمایه گذاری به صورت تسهیلات و همچنین حل مشکلات مربوط به انشعابات گاز، برق و جاده دسترسی، بزودی شاهد بهره برداری از این طرح با اشتغالزایی ۱۵ نفری خواهیم بود.

بهنام جو در بازدید از واحد فرآوری و بسته بندی پای مرغ شرکت آیدا گستر افزود: این واحد ظرفیت خود را از ۲۵۰ تن با اشتغال زایی ۱۰۰ نفر در سال گذشته به ۵۰۰ تن با اشتغالزایی ۲۵۰ نفر در سالجاری رسانده و درحال حاضر سالانه بیش از ۸ میلیون دلار صادرات دارد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال مجوز‌ها و تسهیلات لازم برای طرح‌های توسعه‌ای شرکت سرمایه گذار آیدا گستر در زمینه تولید سوسیس، کالباس، پودر گوشت و قطعه بندی گوشت سفید صادر خواهد شد تا بزودی شاهد افزایش اشتغال تا ظرفیت ۴۵۰ نفر در این مجموعه باشیم.

استاندار اردبیل همچنین از مجموعه شرکت انیکس سفال و تولید گرانول، محصولات سفالی و آجر‌های نسوز بازدید کرده و گفت: این واحد در حال حاضر با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال در حال احداث بوده و با پیگیری اولویت‌های این واحد بزودی علاوه بر تولید آجر‌های نسوز و انواع محصولات صنایع دستی، شاهد تولید ۵۰۰ تن گرانول در روز خواهیم بود.

بهنام جو افزود: این واحد علاوه بر اشتغال بیش از ۱۰۰ نفری، توسعه صادرات استان به صورت ماهانه حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلاری را موجب خواهد شد.

وی در ادامه از مجتمع فرآوری، بسته بندی و تولید انواع محصولات از عسل بازدید کرد و گفت: سرمایه گذار این طرح با خرید واحدی که ۱۵ سال راکد بوده، ۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده و در دهه مبارک فجر امسال با اشتغالزایی ۳۰ نفری واحد خود را بهره برداری می‌کند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: