bazarnews

کد خبر: ۸۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
سفیر و نماینده کشورمان در سازمان ملل گفت: در سیاست دولت آینده آمریکا در قبال کشورمان، تفاوت های بنیادینی روی نخواهد داد.

مجید تخت روانچی در تحلیل رویکرد راهبردی دولت بعدی آمریکا در قبال کشورمان اظهار کرد: دولت های مختلف در آمریکا چه دموکرات و چه جمهوریخواه، سیاست های بین المللی شان تفاوت چندانی با هم ندارد.
وی سیاست های دولت ترامپ را نامتعارف دانست و افزود: حرکات این دولت چه در قبال ایران و چه در قبال دیگر کشور ها برای بسیاری از ناظران در داخل و خارج از آمریکا، غیرقابل پیش بینی بود.
تخت روانچی با اشاره به استمرار سیاست های آمریکا در دولت های مختلف این کشور گفت: به طور نمونه، استفاده از ابزار تحریم علیه ایران در دولت های مختلف این کشور اعم از دموکرات و جمهوریخواه ادامه داشته است.
سفیر و نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد افزود: آمریکا در طول سال های اخیر از ابزار تحریم استفاده کرده است و فکر می کند با این ابزار می تواند برای امتیازگیری استفاده کند و به این روند نیز ادامه خواهد داد.
وی در ادامه گفت: به نظر می رسد دولت بایدن هم همین رویکرد را ادامه خواهد داد؛ اگرچه در احقاق حقوق ملت ایران، هیچگاه نباید فرصت های احتمالی را از دست داد بنابراین، اینکه بگوییم دولت جدید از ابزار تحریم دست می کشد، شاید قرین واقعیت نباشد.
تخت روانچی افزود: البته در برخی جنبه ها ممکن است تاکتیک های متفاوتی را ببینیم. برای نمونه، رویکرد ترامپ در قبال رهبران اروپایی را که برخورد تحقیرآمیز و زننده ای داشت، قاعدتاً در دولت بایدن نخواهیم دید.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: