bazarnews

کد خبر: ۸۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، امسال شاهد بهبود افزایش کمی و کیفی محصولات باغات مرکبات استان هستیم.  

علی موسوی به برداشت ۷۰ درصد از محصول باغات استان در ارقام مختلف اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب باغات مرکبات محصولات خوبی از نظر کیفیت و کمیت دارند.

وی افزود: پیش بینی می‌شود ۱۹۰هزار تن مرکبات به ارزش بیش از ده هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از باغات برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با به باغداران توصیه کرد تا بعد از برداشت محصول در زمینه تغذیه باغات و مبارزه با آفات مرکبات به مراکز خدمات جهادکشاورزی مراجعه و راهنمایی لازم را دریافت کنند و ادامه داد: ما هرساله توسعه باغات مرکبات را در دستور کار داریم و در این خصوص اقدامات لازم انجام شده است.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ درصد باغات مرکبات استان قدیمی هستند، ادامه داد: متقاضیان در توسعه باغات جدید به ارقامی مانند تامسون رغبت بیشتری دارند و تمایلات به تولید ارقام محلی کم شده است.   

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح‌ کرد: ۹۰ درصد ارقام مرکبات باغات گیلان پرتقال از نوع تامسون خونی و محلی، نیم درصد نارنگی و بقیه نیز سایر مرکبات شامل گریپ فروت، دارابی و بالنگ است.

 وی با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش تولید داشته و بیشترین باغ مرکبات مختص شهرستان های رودسر و املش است، ادامه داد: ۱۱ هزار و ۱۶۳ هکتار از اراضی استان به باغ مرکبات، با ۲۶ هزار بهره‌بردار اختصاص دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان برداشت مرکبات از اواخر آبان در گیلان آغاز می‌شود و تا اواخر دی ماه و اوایل بهمن ادامه دارد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: