bazarnews

کد خبر: ۸۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان از افزایش هفت تا ۱۰ درصدی بیماران قلبی و تنفسی بر اثر آلودگی هوا در اصفهان خبر داد.

غفور راستین در گفت وگو با خبرنگار ایمنا ، با بیان اینکه از حدود ۱۰ روز پیش تاکنون که هوای اصفهان بیشترین آلودگی را تجربه می کند، بین هفت تا ۱۰ درصد بیماران افزایش یافته اند، اظهار کرد: این افزایش بین بیماران قلبی، تنفسی و بیماران بالاتر از ۶۵ سال که بیماری های مزمن دارند مشاهده شده است.
وی در توصیه به افراد تصریح کرد: آلودگی هوا در ابتدای روز بیشتر است و افراد نباید در هوای آزاد ورزش کنند و فعالیت های ورزشی بهتر است در روزهای آلوده در منزل و یا فضاهای بسته انجام شود.
آماده باش و استقرار آمبولانس ها در ۵ نقطه آلوده اصفهان
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان، در خصوص مناطقی از شهر اصفهان که آلودگی هوا در آن جا بیشتر است، تصریح کرد: میدان بزرگمهر، دروازه شیراز، میدان انقلاب، احمدآباد و دروازه تهران از جمله مناطق پرتردد و آلوده شهر اصفهان هستند و در این مناطق آمبولانس های ما از ۷ صبح تا ۷ شب مستقر و آماده باش هستند تا اگر فردی مشکل تنفسی پیدا کرد، سریعاً اقدامات لازم را انجام دهند و در صورت لزوم فرد را به بیمارستان اعزام کنند.
وی با توضیح اینکه تمام پایگاه های اورژانس آماده باش هستند، اضافه کرد: مادران باردار، کودکان در این روزهای آلوده از تردد در فضای باز خودداری کنند.
راستین در خصوص تغذیه در روزهای آلوده، افزود: در روزهایی که هوا آلوده است، مصرف سبزیجات، مایعات فراوان، شیر و لبنیات به افراد توصیه می شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: