شرایط  تیم‌های استقلال و پرسپولیس پیش از دربی ۹۴

تیم پرسپولیس در ۳ دیداری که بعد از شکست در فینال آسیا برگزار کرده است نتوانسته پیروزی کسب کند و در طرف مقابل آبی پوشان با کسب نتایج خوب توانسته‌اند صدرنشین لیگ شوند. البته تیم استقلال ۲ بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس کرده است.

 

شاگردان یحیی گل محمدی بعد از ارائه فوتبالی قدرتمند، خودشان را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساندند و در شرایطی که شانس خوبی برای کسب عنوان قهرمانی داشتند، بازی را به حریف واگذار کردند. با توجه به عملکرد ضعیف سرخ‌پوشان بعد از آن دیدار و از دست دادن ۶ امتیاز از ۹ امتیاز، به نظر می‌رسد این تیم هنوز نتوانسته با از دست دادن قهرمانی در آسیا کنار بیاید از نظر روحی روانی با شرایط ایده آل خود فاصله دارد.

در طرف مقابل شاگردان محمود فکری توانسته اند نتایج خوبی کسب کنند و در ۹ دیداری که برگزار کرده اند فقط  مقابل تیم فولاد در هفته دوم شکست خوردند و بعد از آن با کسب ۱۸ امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند.

با توجه به نتایج خوبی که تیم استقلال در هفته‌های اخیر کسب کرده است و شرایط نه چندان خوب قرمزپوشان، هواداران استقلال نسبت به پیروزی در این دربی خوش بین هستند. در طرف مقابل هواداران سرخ می‌دانند که پیروزی در این دیدار می‌تواند پرسپولیس را از نظر روحی و روانی بازیابی کند.

دروازه بانانی که ستاره هستند

عملکرد خط دفاعی و دروازه بانان ۲ تیم یکی از نقاط قوت سرخابی ها است. گل خورده  ۲ تیم این موضوع را اثبات می‌کند. تیم فوتبال پرسپولیس با ۲ گل و استقلال با ۴ گل خورده به ترتیب اولین و دومین خط دفاعی برتر مسابقات را در اختیار دارند.

البته این موضوع را نمی‌توان نادیده گرفت که رشید مظاهری و حامد لک ستاره‌های این روز‌های ۲ تیم پایتخت هستند.

استقلال پر مهره در خط حمله مقابل پرسپولیسی گل نزن

نکته‌ای که باعث می‌شود استقلال بتواند تیم برتر زمین باشد حضور ۳ مهاجم با کیفیت است که تیم پرسپولیس از داشتن آن محروم است. بعد از رفتن علیپور و ترابی هنوز به نظر می‌رسد جای خالی این بازیکنان به شکل کامل پر نشده است. محرومیت عیسی آل‌کثیر نیز به مشکلات تیم در گلزنی افزوده است. ارسلان مطهری و مهدی قایدی در بازی قبل موفق شدند برای تمیشان گلزنی کنند و آماده به نظر می‌رسند، روی نیمکت شیخ دیباته‌ای حضور دارد که آقای گل لیگ نوزدهم بوده است و می‌تواند زمان لازم در کنار قایدی و مطهری حضور داشته باشد، اما در لیست مهاجمان پرسپولیس مهدی عبدی و آرمان رمضانی دیده می‌شوند که هنوز نتوانسته در لیگ برای پرسپولیس تاثیر گذار باشند و وحید امیری نیز معمولا در پست تخصصی خود بازی نمی‌کند.

کاپیتان‌های محبوب و تاثیر گذار

۲ بازیکن تاثیر گذار و مورد توجه این دیدار کاپیتان‌های ۲ تیم هستند که علاوه بر کیفیت بالا و تجربه جزو بازیکنان محبوب هواداران نیز هستند. سید جلال حسینی و وریا غفوری بازیکنانی هستند که عملکردشان در دربی ۹۴ تعیین کننده خواهد بود.

دومین دربی بدون تماشاگر

دربی ۹۳ اولین دیدار بین تیم‌های سرخابی پایتخت بود که بدون تماشاگر برگزار شد. شیوع ویروس کرونا باعث شده است هواداران فوتبال از لذت حضور در ورزشگاه آزادی و حمایت از تیم محبوب خود محروم باشند و جذابیت‌هایی که تماشاگران به بازی می‌دهند در این بازی وجود نداشته باشد. دربی ۹۴ دومین دربی بدون تماشاگر خواهد بود.

تهاجمی و تماشاگر پسند یا محتاطانه و حوصله سر بر

فوتبال دوستان همیشه انتظار دارند تیم‌شان با ارائه یک فوتبال هجومی و  ایجاد موقعیت گل و گلزنی بتواند پیروز دیدارها، مخصوصا دربی ها باشد، اما حساسیت‌های این دیدار و تاثیری منفی که شکست در این بازی روی تیم بازنده می‌گذارد مربیان را با این فکر که در ابتدا بازی را نبازند وارد زمین می کند. مربیان در این نوع بازی ها روی تک موقعیت‌ها شانس خود را برای پیروزی امتحان می‌کنند.

البته در چند سال اخیر دربی‌های پر گل و تماشاگر پسندی هم دیده‌ایم و حال باید دید در شرایطی که هنوز بازی‌های زیادی تا پایان لیگ باقی مانده است آیا تیم‌ها با افکار تهاجمی و رو به جلو وارد زمین می‌شوند و یا اینکه احتیاط را اولویت قرار می‌دهند؟

ترکیب احتمالی ۲ تیم

ترکیب احتمالی تیم پرسپولیس

حامد لک، سیامک نعمتی، حسین کنعانی زادگان، سید جلال حسینی، سعید آقایی، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، امید عالیشاه، احسان پهلوان، وحید امیری، مهدی عبدی

ترکیب احتمالی تیم استقلال

رشید مظاهری، سید احمد موسوی، عارف غلامی، محمدحسین مردامند، محمد دانشگر، مسعود ریگی، مهدی مهدی‌پور، وریا غفوری، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی، ارسلان مطهری